jammi Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hei! Når jeg tar dråpebilder har jeg problemer med å få til selve "splashet". Det blir som som om dråpen går ned i vannet og spretter opp igjen, så jeg får urolig vann og dråpen over vann. Er det bare jeg som treffer uheldig, eller finnes det tips? =) Lenke til kommentar
pederk Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) La dråpen falle fra høyere opp, kanskje en halvmeter eller lignende, og gi det 50-100 forsøk. Jeg er sikker på at vann er vann. Endret 30. april 2007 av pederk Lenke til kommentar
jammi Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Takker for tips Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 For å lage splash, og ikke en vanndråpe, må man bruke noe med stor overflate, som sprer vannet til en side. En mynt passer bra, siden den skyver vann til siden når den treffer med breisiden, og drar ikke vannet med seg nedover og skaper dråpe. Selv syns jeg dråper er kulest, men har ikke fått til single dråper ennå kun: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Denne liker jeg ganske godt på grunn av dråpen som sprekker på dråpen, men den er ørite grann ut av fokus, og når ikke helt opp. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) For å lage splash, og ikke en vanndråpe, må man bruke noe med stor overflate, som sprer vannet til en side. Det må man nok ikke. Dette er en god, gammeldags dråpe, sluppet fra under en halv meter. Endret 1. mai 2007 av pederk Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Det er ikke slikt plask jeg tenker på... Sjekk denne for å se hva jeg mener.... Lenke til kommentar
pederk Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg skjønte godt at det ikke var et slikt plask du tenkte på. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hvilke innstillinger har dere på kameraet når dere skal ta slike bilder? Lenke til kommentar
pederk Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Det viktigste er en rask lukker. 1/200s eller raskere vil jeg tro? Så får du prøve litt med ISO og blender etter hva du vil ha. Endret 4. mai 2007 av pederk Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Så lav iso som over hode mulig, blend opp litt for å få mest skarphet. Så rask lukker som mulig, og kompanser med blitz styrke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå