Gå til innhold

Hvor mange russefarger finnes?

Mr.Karlsen

Anbefalte innlegg

Vi var rød-russ på IKT-Driftsfag selv om det bare er 2 år på skolen og 2 år lærlingtid... Tror ikke det var riktig, men vi tok generalavgjørelsen på å bestille røde russeklær :p

8502727[/snapback]

Det stemmer. IKT-Driftsfag er et allmennfaglig kurs på VGS.

Men siden det er 2 år er det mange som blir svartruss etter IKT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi var rød-russ på IKT-Driftsfag selv om det bare er 2 år på skolen og 2 år lærlingtid... Tror ikke det var riktig, men vi tok generalavgjørelsen på å bestille røde russeklær :p

8502727[/snapback]

Det stemmer. IKT-Driftsfag er et allmennfaglig kurs på VGS.

Men siden det er 2 år er det mange som blir svartruss etter IKT.

8503323[/snapback]

IKT-driftsfag er yrkesfag, ikke almennfag. Du får ikke studiekompetanse av å gå IKT, derfor et yrkesfag, og ikke rødruss, men svart.

Lenke til kommentar

Gjør man det på IKT?

De som ikke fikk lærlingplass etter VK1 hos oss gikk på allmenn påbygg i alle fall. Men er uansett overbevist om at vi burde vært svartruss den gangen (siden det var VK I og siste året på skolen for oss som hadde lærlingeplass). Aner ikke hva som praktiseres for IKT på den skolen nå.

Lenke til kommentar
IKT-driftsfag er yrkesfag, ikke almennfag. Du får ikke studiekompetanse av å gå IKT, derfor et yrkesfag, og ikke rødruss, men svart.

8504997[/snapback]

I skolesystemet/lærerplan/informasjonsbøker whatever er IKT et allmennefaglig kurs. Det er bare VK1, og gir ikke generell studiekompetanse. Mange velger å kalle det yrkesfaglig, og de fleste blir svartruss...

Jeg trodde det også var yrkesfaglig selv.

Helt greit for meg at IKT er svartruss, gjør ikke meg stort :p

Yrkesfaglige unntatt salg & service (tror jeg) blir svartruss, mens allmennfaglige fag og salg & service blir blåruss. Er ikke sikker, dog :) Mulig jeg tar feil

8504670[/snapback]

Medier & Kommunikasjon blir også rødruss mange steder, det er en yrkesfaglig studieretning..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...