Merko Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Hei. Jeg holder på med en liten sak hvor jeg trykker på en knapp i programmet, så tar den screenshot og setter det som bakgrunn på formen. Hvordan kan jeg få lagret "bakgrunnen" til feks C:\her.bmp ? Slik ser min "lagre" kode ut: Private Sub cmdLagre_Click() On Error GoTo FileError SavePicture Form1.Image, "c://Bilder/screen.BMP" Exit Sub FileError: MsgBox "Error" Resume Next End Sub Jeg får lagret ett bilde, men bare av selve formen's Bakgrunn. Slik ser bilde ut da det er lagret: Slik ser formen ut da programmes kjøres: Slik skal det jo egentlig se ut(uten knappende seff) Jeg har prøvd å bruke picture boks isteden for selve formen, men samme problem. Noen som har en løsning? Endret 30. april 2007 av vbPro Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 trykk print screen på tastaturet lim det inn i paint o.l Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Jeg tror problemet ligger i hvordan du legger inn skjermskuddet i formen. Tar jeg ikke helt feil, benytter du deg trolig av StretchBlt, noe som i seg selv dessverre ikke er nok. Bruk dette BitBlt-eksempelet (endre BitBlt til StretchBlt om nødvendig) for å lage et Picture-objekt som du kan sette til Me.Picture. Deretter skulle det være en smal sak å lagre bildet ved å bruke SavePicture Me.Picture, "C:\Bilder\Skjermskudd.bmp". Endret 29. april 2007 av aadnk Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Aadnk. Tusen takk, funket veldig bra :-) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Problemet er løst, og emnetittel er fortsatt uendret. Tenker vi kan stenge denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg