Gå til innhold

[Løst] Lagre Screenshots ..

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holder på med en liten sak hvor jeg trykker på en knapp i programmet, så tar den screenshot og setter det som bakgrunn på formen. Hvordan kan jeg få lagret "bakgrunnen" til feks C:\her.bmp ?

Slik ser min "lagre" kode ut:

Private Sub cmdLagre_Click()

On Error GoTo FileError

SavePicture Form1.Image, "c://Bilder/screen.BMP"

Exit Sub

FileError:

MsgBox "Error"

Resume Next

End Sub

Jeg får lagret ett bilde, men bare av selve formen's Bakgrunn.

Slik ser bilde ut da det er lagret:

6fzaeth.jpg

Slik ser formen ut da programmes kjøres:

52qicrc.png

Slik skal det jo egentlig se ut(uten knappende seff)

637ev0l.png

Jeg har prøvd å bruke picture boks isteden for selve formen, men samme problem.

Noen som har en løsning? :)

Endret av vbPro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror problemet ligger i hvordan du legger inn skjermskuddet i formen. Tar jeg ikke helt feil, benytter du deg trolig av StretchBlt, noe som i seg selv dessverre ikke er nok. Bruk dette BitBlt-eksempelet (endre BitBlt til StretchBlt om nødvendig) for å lage et Picture-objekt som du kan sette til Me.Picture. Deretter skulle det være en smal sak å lagre bildet ved å bruke SavePicture Me.Picture, "C:\Bilder\Skjermskudd.bmp".

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...