Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch til spillan?

Anbefalte innlegg

Heisann. Til sommern har jeg tenkt å arrangere LAN, og da tenker jeg på å kjøpe meg en switch, forhåpentligvis på en måte sånn at den betaler seg selv. Jeg har sett på 16 og 24-portere, men regner med at jeg trenger en 24-porter. Og så har jeg sett spesifikt på denne, en "Dlink 24 Port 10/100Mbps Switch NWay Desktop - Internal PSU (Incl 19" Mount Kit)", som er det billigste med så mange porter. Jeg lurer på om den er bra nok til et LAN? Det er snakk om et halvgammel-spill-lan (type BF Vietnam, CS, Vietcong, C&C:G etc), og jeg regner med kanskje 25 spillere (note, har en linksys og en buffalo 4-ports trådløsruter fra før som jeg har tenkt å bruke, begge flashet med dd-wrt). Vil ha skolas internett og, men rutern ser ikke ut til å ha noen WAN port, så dèt må vel gå gjennom buffaloen.

Uansett, det jeg lurer på er om den switchen jeg ser på er tilstrekkelig, og mye høgere jeg eventuelt må strekke meg i pris for noe som funker bra nok. Pluss om jeg kan sette opp WAN på den ruteren selv om den ikke har en egen WAN port.

Å, ja. Og om jeg kan flashe den med dd-wrt, jeg har gjort meg litt fortrolig med det grensesnittet.

Takk for hjelp :]

(Og ja, jeg vet jeg kan få lånt hub på skola og slikt, men jeg vil heller kjøpe egen sånn at jeg kan ha en liggende)

Endret av ThorRune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke management på den switchen, så du får ikke lagt inn noe grensesnitt på den.

Det du skal se etter på en switch, er "switching capacity" (hvor mye data den kan håndtere samtidig).

Det er på denne 4.8Gbps, ikke så spesielt høyt til 24 porter å være.

Men sikkert mer enn nok til gaming.

Har denne selv, har et web grensesnitt og er oppgitt til 12,7Gbps.

Har vært dønn stabil de 3mnd jeg har hatt den nå.

Lenke til kommentar
[...]

Det du skal se etter på en switch, er "switching capacity" (hvor mye data den kan håndtere samtidig).

Det er på denne 4.8Gbps, ikke så spesielt høyt til 24 porter å være.

[...]

8501452[/snapback]

Og hvor mye thruput kan du maks få på 24x100Mbps full duplex.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...