Gå til innhold

Veldig god P5B Guide!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fant en veldig god guide til hovedkortserien P5B fra Asus, de går virkelig dypt inn i hvordan man skal få maksimalt med ytelse ut av kortet sitt. Og fallgruver som f.eks FSB mellom 360 - 400 så blir kortet ustabilt. Men over 400 henter seg inn igjenn og kan presses opp mot 500+ FSB.

God lesning  :thumbup:

Asus P5B-Deluxe: Overclocking and Tweaking Guide

8500769[/snapback]

Passer perfekt at du fant en slik guide! Siden jeg da skal ha meg P5B Deluxe :D

Lenke til kommentar

The memory Remap feature is for when you are using 4GB of stsrem memory and XP, this option hardware maps the allocated ram from just over 2GB to just over 3GB with good performance, if you have only 2GB installed just leave this to disabled.

Han nevner XP, mao. er dette unødvendig for Vista? Noen som kan avkrefte/bekrefte det?

Lenke til kommentar

Jeg tror det har noe med at Windows XP ikke "takler" å behandle 4gb RAM, er veldig usikker på dette. Men isåfall så skulle det gå fint å bare ha den slåt av i Vista.

Endret av Nets
Lenke til kommentar
Jeg tror det har noe med at Windows XP ikke "takler" å behandle 4gb RAM, er veldig usikker på dette. Men isåfall så skulle det gå fint å bare ha den slåt av i Vista.

8511130[/snapback]

Det har nok noe med at 32bits XP kun kan adressere opp til 3GB med RAM for å være mer presis.

EDIT: la til

Endret av :chribruu
Lenke til kommentar

8511130[/snapback]

Det har nok noe med at 32bits XP kun kan adressere opp til 3GB med RAM for å være mer presis.

EDIT: la til

8511241[/snapback]

Så vidt jeg vet er det ingen forskjell mellom 32-bit Vista og 32-bit XP da det er 32-bit'n som teller og ikke OS versjonen, derfor undrer jeg over hvorfor han valgte å skrive XP uten å nevne Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...