Gå til innhold

Socket 939 og AM2

Mbl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AM2 er socket 940, dvs at 939 ikke passer.

Vil anbefale deg og ikke kjøpe MSI kort. Har fått 2stk defekte av msi av typen am2.

Abit derimot har jeg veldig gode erfaringer med.

8500450[/snapback]

støtter teac. har fått mye drit fra msi opp igjennom tidene. Litt på høyde med qtec egentlig.. Selvølgelig, DU kan jo være heldig..

Lenke til kommentar
Ikke for å starte en "hva som er best diskusjon"

Men, DFI er et entusiast kort, Asus har også noen gode "high end" kort ute nå.

8503321[/snapback]

Er helt enig med deg der. Både Asus, DFI og Abit er sikre vinnere.

Har selv at to stk dyre MSI kort av typen socket am2.

Begge to gikk i retur og endelig sitter jeg igjen med et skikkelig Abit kort som fungerer.

Lenke til kommentar

8500450[/snapback]

Feil. AM2 er ikke 940. Det har 940 pins, men disse er plassert annerledes.

8504424[/snapback]

Men en AM2 prosessor skal ikke kunne fungere på et socket 939 hovedkort visst jeg ikke tar helt 100% feil?

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg og ikke kjøpe MSI kort. Har fått 2stk defekte av msi av typen am2.

8500450[/snapback]

støtter teac. har fått mye drit fra msi opp igjennom tidene. Litt på høyde med qtec egentlig.. Selvølgelig, DU kan jo være heldig..

8500504[/snapback]

Problemet er vel strengt tatt ikke MSI, for de lager mye bra produkter, men de har en stygg uvane for å lage helt forferdelige produkter for AMD. De har en langt mer solid historie med Intel-baserte HK - ikke det at det forandrer _denne_ diskusjonen :)

Lenke til kommentar
asus sine am2 kort eier asus for ever

8504438[/snapback]

Fint svar!

--------

Jeg er en av de heldige som har et MSIkort som fungerer helt uten problemer. Men jeg ville nok vært forsiktig med å kjøpe det igjen da feilraten er såpass høy. Om du vil sikre deg tror jeg Asus vil være et godt valg

-------

"Men en AM2 prosessor skal ikke kunne fungere på et socket 939 hovedkort visst jeg ikke tar helt 100% feil?"

En s939 -cpu vil ikke fungere med sAM2, nei.

Endret av clvn
Lenke til kommentar

8500450[/snapback]

8500504[/snapback]

Problemet er vel strengt tatt ikke MSI, for de lager mye bra produkter, men de har en stygg uvane for å lage helt forferdelige produkter for AMD. De har en langt mer solid historie med Intel-baserte HK - ikke det at det forandrer _denne_ diskusjonen :)

8507237[/snapback]

Kanskje du har rett i det. Etter personlige erfaringer med MSI så har jeg hatt to dyre "topp modeller" av socket am2 som hadde mange feil. Blant annet at alle usb kontaktene var totalt døde, lydkortet var av dårlig kvalitet og coaxial utgangen leverte raskere lyd enn den skulle. Dette skjedde med begge to. Har en bror som jobber på databutikk som sa at de ofte fikk inn MSI kort i retur pga feil.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...