Spragleknas Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Har avtalt kjøp av bil (2000 modell), der jeg har betalt 20% av summen forskudd (trenger ikke kommentarer til dette :-)). Det gjenstår da i underkant av 50 00. Med tradisjonelt billån får jeg god rente (ca 6% nom.) men pga tinglysning + etablering = 3000 + (eks.link ), undrer jeg meg på om det kan være like lurt med andre låneformer (og da slipper man jo kasko på forsikringen og?). Lånet skal betales ned på 4 år (maks). Vil helst hatt pengene i dag , men ihvertfall raskest mulig. Noen med tips? Takker virkelig for svar!! Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 elcon bilfinans er vel ikke så dumt. hvis du har bil til under 100.000 kan du få delkasko på den istedetfor fullkasko - med pant i bilen. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Noen idé om hvor lang tid det tar, og hvor mye styr det er? Tinglysning + etablering blir vel fort over 3 000. Da jeg klarer meg med et lån på 40 00 (fant det ut nå), så er det litt irriterende med så mye avgifter. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Det billigste for din del, er dersom foreldrene dine kan stille realkauson. Dvs at de stiller sikkerhet i huset sitt. Er selvsagt ikke alle som har mulighet til dette, men er definitivt billigst. Er du heldig så har de allerede "ledig" pant i huset så du slipper tinglysningsgebyr. Hvis ikke så er dette kr 1.935,- Termingebyrer er som regel gunstigere på disse lånene og. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Da jeg klarer meg med et lån på 40 00 (fant det ut nå), så er det litt irriterende med så mye avgifter. 8501038[/snapback] Jeg blir litt forvirret av måten du skriver tall på. Først skriver du 50 00, og så 40 00. Kan jeg gå ut ifra at du egentlig skal ha en ekstra null bak der? Tilbydere av billån kan ha restriksjoner på hvor gammel bilen kan være for at de skal være villige til å finansiere den. Skal du låne 80 % av kjøpesummen til en 7 år gammel bil, så kan det bli snaut med villige tilbydere. Ring Elcon og hør. De er i hvert fall raske og profesjonelle. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Noen idé om hvor lang tid det tar, og hvor mye styr det er? Tinglysning + etablering blir vel fort over 3 000. Da jeg klarer meg med et lån på 40 00 (fant det ut nå), så er det litt irriterende med så mye avgifter. 8501038[/snapback] Da jeg tok opp et nytt billån hos Elcon, tok det 5 min via telefon. Tinglsying og etableringsgebyr får du uansett hvor du låner penger fra. Usikker på om det samme gjelder for forbrukslån, men der er det som regel så høye renter at det ikke vil lønne seg uansett. elcon bilfinans er vel ikke så dumt. hvis du har bil til under 100.000 kan du få delkasko på den istedetfor fullkasko - med pant i bilen. Dette må i så fall være noe nytt dem har begynt med. Alle jeg spurte da jeg tok opp lånet i fjor sommer, sa at hvis jeg skulle ha pant i bilen, så krevdes det full kasko, uansett hvor mye penger det var snakk om. Pantera Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) de har noe som heter kaskofritt billån,det var nytt i fjor sommer.har du under 100k i lån så har man mulighet til og kunne ta det kaskofritt.. http://www.elcon.no/servlet/ContentServer?...d=1132153080559 Edit: La til link. Endret 4. mai 2007 av H.M.Kongen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå