Gå til innhold

SE K800i ble stjålet, hva slags regler gjelder?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg hadde en K800i (sommer 06). Den ble stjålet idag. Jeg kan ikke huske og ha forsikret mobilen. Jeg hadde Tele2 Plus abb. Hva slags regler er det som gjelder? Er det noen muligheter for at jeg kan få refundert mobilen e.l. ?

Takker for alle innlegg.

Mvh.

Casanova G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du har en forsikring som dekke tyveri har du desverre ingen rettigheter på noen refundering.

Det som er surest med å få mobilen frastjålet er at du ikke får kjøpt deg noen subsidiert telefon før bindingstida utløper. Det vil si at du må kjøpe deg en "åpen"(uten operatørlås) telefon hvis du vil ha en ny mobil nå. Unntaket er hvis du velger å fornye bindinga på abonnementet ditt. Det kan gjøres en måned før bindinga utløper.

Lenke til kommentar
Med mindre du har en forsikring som dekke tyveri har du desverre ingen rettigheter på noen refundering.

Det som er surest med å få mobilen frastjålet er at du ikke får kjøpt deg noen subsidiert telefon før bindingstida utløper. Det vil si at du må kjøpe deg en "åpen"(uten operatørlås) telefon hvis du vil ha en ny mobil nå. Unntaket er hvis du velger å fornye bindinga på abonnementet ditt. Det kan gjøres en måned før bindinga utløper.

8500462[/snapback]

Stemmer det, bindingen fortsetter. Tele 2 har heller ingen forsikring, så det må være gjennom forhandler eller vanlig innbo/reise forsikring

Lenke til kommentar

8500462[/snapback]

Du kan fornye bindingen din mot at du betaler et gebyr tror jeg, man kan ihvertfall det hos telenor.. :roll:

Lenke til kommentar

8500462[/snapback]

Du kan fornye bindingen din mot at du betaler et gebyr tror jeg, man kan ihvertfall det hos telenor.. :roll:

8500848[/snapback]

stemmer det, med mobil pluss er det 500 pr. 3 mnd. periode som er igjen, rund opp til nærmeste hele.

Lenke til kommentar

Har du reiseforsikring? Eller innboforsikring om mobilen ble stjålet fra hjemmet? Evt dekket av dine foreldre? Oppgi imei til politi\forsikringsselskap så blir mobilen blokkert og ubrukelig for den som har den. En sjelden gang sporer de den opp å finner tyven, men det skjer vell vanligvis bare når det er snakk om veldig dyre tlfer etc.

Lenke til kommentar
Har du reiseforsikring? Eller innboforsikring om mobilen ble stjålet fra hjemmet? Evt dekket av dine foreldre? Oppgi imei til politi\forsikringsselskap så blir mobilen blokkert og ubrukelig for den som har den. En sjelden gang sporer de den opp å finner tyven, men det skjer vell vanligvis bare når det er snakk om veldig dyre tlfer etc.

8503150[/snapback]

Heisann. Jeg har fått skjema fra politiet som jeg må fylle ut. Og det står jeg skal fylle ut IMEI-nr., men hva er det og hvor står det hend?

og JA jeg har reiseforsikring.

Lenke til kommentar

IF = Europeiske

Noen sitater fra vilkårene som finnes på disse sidene:

http://www.if.no/web/no/private.nsf/nofram...1256B37002B4815

4.3 Hvor forsikringen ikke gjelder

Forsikringen gjelder ikke når du oppholder deg:

• hjemme

• på undervisningssted i Norge i undervisningstiden

(barnehage/skole/universitet/høyskole/

militærtjeneste m.fl.)

• på arbeidssted i Norge i arbeidstiden

Forsikringen omfatter ikke tap av/skade på eiendeler

som er oppbevart ovennevnte steder, uansett

tidspunkt, når du selv er på reise.

4.4 Hvilke tap/skader gjelder forsikringen for

Vi erstatter:

a) Tyveri. Med tyveri menes borttagning av eiendeler

du har i din besittelse, jf. straffelovens §§

257 og 258. At eiendeler mistes/bortkommer og

senere beholdes av finneren, er ikke å anse som

tyveri.

b) Ran, jf. straffelovens §§ 266 og 267.

c) Innbrudd, jf. straffelovens § 147.

d) Skadeverk. Med skadeverk menes at en annen

person rettsstridig ødelegger, skader, gjør ubrukelig

eller forspiller eiendeler du har i din besittelse,

jf. straffelovens §§ 291 og 292.

4.5 Begrensinger

Innenfor avtalt forsikringssum erstatter vi:

d) En eller flere av følgende gjenstander med

inntil kr 15.000 pr. skadetilfelle:

• smykker, ur, perler, edelstener og edelt metall

• antikviteter, kunstgjenstander og tepper

• pelsverk

• mobiltelefon

Håper det gav svar på det du lurte på..

Lenke til kommentar
d) En eller flere av følgende gjenstander med

inntil kr 15.000 pr. skadetilfelle:

• smykker, ur, perler, edelstener og edelt metall

• antikviteter, kunstgjenstander og tepper

• pelsverk

• mobiltelefon

Håper det gav svar på det du lurte på..

8582340[/snapback]

Bare en syk tanke... Kan man definere k800 som ett kamera?

Dette blir jo kverulering på ett høyt nivå (og grenser til O/T) men det kan jo kanskje hjelpe trådstarter litt?

Rent teknisk kan man definere k800i som ett kamera: Den har optikk, blitz, minnekort, en mengde justeringsfunksjoner m.m

Lurer på hvordan dette vil fungere rent juridisk? Forsikringsselskapet vil sikker bare si "nice try and good luck", men er jo verdt ett forsøk.

Dersom du har ett fordelsprogram hos en bank og var på reise - og betalte turen med kortet (tok bussen / bil / båt etc.) er det ofte en reiseforsikring knyttet til denne. Det bør du sjekke opp!

edit: kluss med quote

edit 2: Se bort i fra dette svaret da jeg tydeligvis misforstod alt :wallbash:

Endret av KRZT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...