Gå til innhold

Trenger anbefaling av nytt AGP-kort

Mr D

Anbefalte innlegg

Mitt G4 Ti4400 tok kvelden idag. Har ikke fulgt så mye med på skjermkortfronten så jeg trenger råd om hva jeg skal erstatte det med.

Bruk: Bildebehandling, surfing/kontorbruk og spill type NFS Carbon.

Pris: Kr 500 - 1000 (lavest mulig pris med mest mulig ytelse).

Annen relevant hardware: Asus A7N8X Deluxe/XP2800 Barton/1GB ram

Hva skal jeg kjøpe? Det haster litt fordi det funker ikke særlig bra nå med et 8 MB PCI skjermkort som jeg fant nederst i boksen med gammelt rask....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

få tak i et 7600gt agp brukt på bruktmarked.no.. da har du et ganske ok grafikkort som drar de fleste spill på brukbare oppløsninger...

Mitt G4 Ti4400 tok kvelden idag. Har ikke fulgt så mye med på skjermkortfronten så jeg trenger råd om hva jeg skal erstatte det med.

Bruk: Bildebehandling, surfing/kontorbruk og spill type NFS Carbon.

Pris: Kr 500 - 1000 (lavest mulig pris med mest mulig ytelse).

Annen relevant hardware: Asus A7N8X Deluxe/XP2800 Barton/1GB ram

Hva skal jeg kjøpe? Det haster litt fordi det funker ikke særlig bra nå med et 8 MB PCI skjermkort som jeg fant nederst i boksen med gammelt rask....

8500150[/snapback]

Lenke til kommentar
Takk for forslaget. Et lite spørsmål: Er det stor forskjell i praksis mellom 7600GT og 7600GS?

8500279[/snapback]

gt er ganske mykje kjappere... Sjekk ut vga chart 2007 på www.tomshardware så får du svar...

8500634[/snapback]

Ja, har vært å tittet på tallene til Tom. Men jeg lurte på om jeg ville se noe forskjell hvis jeg f.eks. spilte NFS Carbon (1280x1024)?

Lenke til kommentar
Takk for forslaget. Et lite spørsmål: Er det stor forskjell i praksis mellom 7600GT og 7600GS?

8500279[/snapback]

gt er ganske mykje kjappere... Sjekk ut vga chart 2007 på www.tomshardware så får du svar...

8500634[/snapback]

Ja, har vært å tittet på tallene til Tom. Men jeg lurte på om jeg ville se noe forskjell hvis jeg f.eks. spilte NFS Carbon (1280x1024)?

8501303[/snapback]

Ja det vil eg tru... gt er ganske så mykje bedre enn gs... Trur nok du kjem til å merke forskjell..... Avhengig av kva du settings du nyttar i spelet...

Lenke til kommentar

Takker for gode forslag. Men etter å ha levert selvangivelsen så burde jeg heller bruke pengene på å betale restskatt.... :cry:

Men jeg må ha et nytt kort uansett. Hva med et 6800LE Demo til kr 375.- hvis jeg skal være i spare-modus? Det er vel merkbart bedre enn det jeg hadde (TI4400)?

Lenke til kommentar

@Mr D:

Funker nok det. ;)

GF 6800LE er på nivå med ett GF 6600GT, så det er absolutt raskere enn ett GF 4400.

Det har Pixel Shader Model 3.0, som mange nye spill tar seg nytte av. LE modellen kan moddes til ett vanilla GF 6800 mener jeg.

Hadde jeg vært i samme "knipe" så hadde jeg nok kjøpt det siden det gir en del for 375 Kr, men dette kortet begynner å dra på åra *Snart 3 år gammelt.* :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...