Blib Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Skjermen min har slikt SKIKKELIG irriterende pipelyd. Ikke bare en lav liten en, men en høyfrekvent skittlyd som irriterer ræva ut av meg. For øyeblikket hører jeg ingenting, den er slik en lyd som kan bare helt plutselig, out of nowhere, dukke opp, også forsvinner den gjerne senere. Lyden forsvinner også når jeg tar av skjermen, men er der som regel når den kommer på igjen 10 sekunder etter. Det merkelige med lyden er at det ser ut som om den er triggered av diverse programmer. Før kom den hver gang jeg kjørte for eksempel motorsykkelspillet Elasto mania, men nå bare dukker den opp når som helst, ved åpning av ny IE eller M$ Outlook. Den forsvinner like kjapt som den kom når jeg for eksempel åpner et annet program eller går på en annen webside. Helt tilfeldig... Før kunne jge kvitte meg med de med å ta på skjermen slik at den tatt utav sporet den satt i på sokkelen, altså at problemet er der. Nå virker det som om den kommer fra skjermen selv, ikke festet. Skjermen står det DAEWOO på, men mer en det vet jeg ikke. Noen som vet feilen eller kan hjelpe? Lenke til kommentar
pbn Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Den pipelyden kommer fra høyspenningsdelen, katodestrålerøret. På skolen når vi skulle reparere det, så lakket vi spolen og lyden forsvant, så det tyder på at gnistene hoppet fra spolen og ut i skjermen(jord). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå