Gå til innhold

Frimurerne, bare en gutteklubb for gubber?

Anbefalte innlegg

Interessant gruppe mennesker egentlig. Skulle gjerne vist litt hva de egentlig holder på med, siden det er så mye hemmeligstempler der.

8501024[/snapback]

jeg tror jeg skal spane på de engang! jeg kjenner en fyr som visstnok er ganske høyt i systemet;) har vært ganske spennende og finne ut hva de virkelig gjør ja...hmm....men tror det er mer alvorlig i andre land enn norge helt ærlig. i utlandet er det liksom mange fler medlemmer og slikt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det virker som de er så utbredt som de er så kan de knapt ha noen brede hemmligheter (hemmligheter majoriteten av medlemmene vet om) da faren for lekasje er stor. Foregår det noe som helst mystisk er det vel muligens bare kremtoppen som holder på - ellers regner jeg med noen av de 'vanlige' medlemme hadde skreket til en avis for lengs.

EDIT: Den videoen var jo litt vel optimistisk med tanke på OMG CONSPIRACY DET ER EN TRIANGEL I PYRAMIDER!!11 :!:

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar

ooo,hemligklubb,nå ble jeg nysjerrig her. :hmm:

Den Norske Frimurerorden

Er frimureriet lukket?

Opptagelse i frimureriet er en opplevelse for livet.

Den glemmes aldri. Det er en opplevelse som

i sterk grad berører tanker og følelser. Det vil

ødelegge denne opplevelsen for ham som opptas

dersom han var kjent med innholdet på forhånd.

Mange utenforstående har villet ”avsløre” frimureriet.

Ingen har hittil lykkes med dette, for det er

intet å avsløre. Det som skjer i frimureriet, er en

helt personlig opplevelse som dreier seg om livets

mysterium. For å forstå noe av det må man selv gå

inn i det og søke sin egen vei. Derfor er møtenes

innhold lukket, men formålet er ikke hemmelig,

våre møter annonseres, våre medlemslister er tilgjengelige

og våre lover er offentlige.

Informasjon om Den Norske Frimurerorden

En sammenslutning for menn fra ulike samfunnslag og yrkesgrupper.

Tilbyr sine medlemmer muligheter for personlighetsvekst basert på etiske og moralske verdier.

Hviler på kristen grunn.

En selvstendig nasjonal og uavhengig organisasjon.

Befatter seg ikke med politiske eller religiøse stridsspørsmål.

Er ikke hemmelig; lover og medlemsfortegnelse er åpen for alle.

Ritualenes innhold er ukjente, fordi hver grad skal gi den enkelte en førstegangsopplevelse av gradens innhold.

Har over 18.000 medlemmer fordelt på et 80-talls loger og broderforeninger.

Har et eget opplegg for å støtte trengende innen de enkelte lokalmiljøer.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Aleister Crowley var frimurer, så at det er en grunn til at møtene deres og innholdet blir  hemmeligholdt er jeg ikke i tvil om.

8500750[/snapback]

Så om Adolf Hitler var speider så hadde speider'n hatt en grunn til å hemmeligholde innholdet sitt?

Hører dere ikke hvor søkt teoriene deres er? En organisasjon med såpass mange medlemmer og såpass åpen rekruttering som frimurerlosjen hadde ikke vært i stand til klekke ut en verdensdominasjonsplan uten at utbryterne (som det er mange av) hadde sunget ut høyt om det.

Jeg kan garantere at dagens spenning og mystikk rundt frimurerlosjen er 100% skapt av misunnelige skeptikere, som ikke greier å leve med at det finnes en organisasjon de ikke kommer inn i.

The all seeing eye og pyramiden på dollarseddelen er for øvrig ikke en frimurerlogo. Øyet har blitt brukt på andre frimurerlogoer - ja - men det er også et gammelt religiøst symbol, brukt av mange andre ordener, organisasjoner og foreninger enn bare frimurerlosjen. Slik ser den offisielle logoen deres ut:

Square3.jpg

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel om den indre ringen i frimurerne fortsatt eksisterer. Det er jo noen som drar det så langt at de mener Bush og Blair er 33. grads frimurere og tar del i okkulte møter ved Bohemian Grove. Ikke bare det, de er visstnok egentlig reptiler med kun et mål - verdensherredømme. Jeg har ikke noe problem med å tro at frimurere hadde stor innflytelse tidligere i historien, men jeg er skeptisk hvor mye de får til i dag på et globalt nivå.

Nå er jeg litt usikker på om frimurere og Illuminate er det samme, men denne karen er jo litt artig - Leo Zagami. Bor visstnok i Norge og har mye å si om vårt satanistiske kongedømme, hehe.

http://www.illuminaticonfessions.webfriend.it/articles.htm

http://xiandos.info/Leo_Zagami

http://xianews.com/pagecache/ScafPygmim/13/

Lenke til kommentar
Spørsmålet er vel om den indre ringen i frimurerne fortsatt eksisterer. Det er jo noen som drar det så langt at de mener Bush og Blair er 33. grads frimurere og tar del i okkulte møter ved Bohemian Grove. Ikke bare det, de er visstnok egentlig reptiler med kun et mål - verdensherredømme. Jeg har ikke noe problem med å tro at frimurere hadde stor innflytelse tidligere i historien, men jeg er skeptisk hvor mye de får til i dag på et globalt nivå.

8503363[/snapback]

det er fortsatt veldig mange mektige menn med i frimurerne så hvorfor tviler du på at de fortsatt har like mye inflytelse som de hadde for 300 eller 1000 år siden?

men likevel så jobber vel frimurerne i norge mest lokalt.

Lenke til kommentar
det er fortsatt veldig mange mektige menn med i frimurerne så hvorfor tviler du på at de fortsatt har like mye inflytelse som de hadde for 300 eller 1000 år siden?

men likevel så jobber vel frimurerne i norge mest lokalt.

8503584[/snapback]

Vel jeg tror ikke det er frimurere som står bak FN, WTO, EU, osv. Tror du? Det er jo dette som er New World Order og som visstnok det er en stor konspirasjon bak.

Lenke til kommentar
disse folka styrer mye mer enn du trur! bare sjekk ut logoen på den amerikanske dollaren... der er frimurerlogoen ;)

Jeg gadd ikke lese alle linkene, men de er skumlere enn folk trur!

Sitat fra queensrÿche- Speak: The rich control the government, the media the law

edit: la ved et bilde så folk skjønner hva jeg mente :p

legg spesielt merke til det lille øyet i den lille trekanten

8500620[/snapback]

Anbefaler folk å lese The Illuminatus Trilogy - en klassiker og kult-bok innen konspirasjonsgenren. Meget underholdende :thumbup:

Illuminatusn.jpg

All hail Discordia!!

Lenke til kommentar
de kaller hverandre for brødre og logene deres ser ut som cult'er

de har agenter i fn

ingen av mordene som har hatt linker til frimurerne har politiet funnet ut hvem som utføret  (iallefal ingen som jeg vet om)

8500299[/snapback]

Kilder på dette? "Ingen jeg vet om" virket ikke akkurat overbevisende for din påstand... Og siden du insinuerer at frimurere dreper, så hadde det vært interessant å vite hvor de dokumentasjon kommer fra. Formuleringene dine tyder på at du ikke har et fnugg av bakgrunn om det, men fullstendig ukritisk hopper på konspirasjonsteoriene.... :hmm:

Lenke til kommentar
disse folka styrer mye mer enn du trur! bare sjekk ut logoen på den amerikanske dollaren... der er frimurerlogoen ;)

Jeg gadd ikke lese alle linkene, men de er skumlere enn folk trur!

Sitat fra queensrÿche- Speak: The rich control the government, the media the law

edit: la ved et bilde så folk skjønner hva jeg mente :p

legg spesielt merke til det lille øyet i den lille trekanten

8500620[/snapback]

Nettopp sett National Treasure? Det er ikke rart at det er mange konspirasjonsteorier når folk uten kunnskap hopper på med fullstendig feilaktige antakelser.

Lenke til kommentar
bare vanlige folk som er med i en losje?

se på dem da! med de hemmelige ritualene og opptakseremoniene sine

de kan umulig bare ha hvit mel i posen... :hmm:

8500678[/snapback]

Jeg tror at hemmelighetene og mystikken som omgir losjen er det som tiltrekker nye medlemmer til den. Så sånn sett er det jo bare en god markedsføringsstrategi. Konspirasjonsteoriene som eksisterer rundt den er jo bare masse gratis PR.

Har du forresten noen indisier på at de har noe annet enn "rent mel" i posen?

Lenke til kommentar

Stoler ikke på politikere - men når de er med i hemmelige klubber som Frimurerne da ser det ut til at demokratiet står for fall, de er folkevalgte og skal representere din og min stemme ikke drive med møter i det skjulte.

Siv Jensen (sier ikke hun er frimurer) hadde et møte med Bilderberger-group for et par år siden. Kom det EN uttalelse på hva møte handlet om? NEi...demokrati my ass!

Lenke til kommentar
Stoler ikke på politikere - men når de er med i hemmelige klubber som Frimurerne da ser det ut til at demokratiet står for fall, de er folkevalgte og skal representere din og min stemme ikke drive med møter i det skjulte.

Siv Jensen (sier ikke hun er frimurer) hadde et møte med Bilderberger-group for et par år siden. Kom det EN uttalelse på hva møte handlet om? NEi...demokrati my ass!

8512941[/snapback]

Det var mange norske politikere på det møtet. Og det var mange uttalelser om temaer de diskuterte, men litt av poenget var jo at ledere og politikere åpenhjertig kunne si ting uten å være redd for at pressen ville slå det opp, eller at motstandere ville bruke det mot dem. Jeg tror det bare er sunt med et slikt forum.

Lenke til kommentar

Det var mange norske politikere på det møtet. Og det var mange uttalelser om temaer de diskuterte, men litt av poenget var jo at ledere og politikere åpenhjertig kunne si ting uten å være redd for at pressen ville slå det opp, eller at motstandere ville bruke det mot dem. Jeg tror det bare er sunt med et slikt forum.

8512961[/snapback]

Politikere med en hemmelig agenda som mannen i gata ikke får vite noe som, det er så langt unna demokrati man kan komme. Men fortsett og lev i naivitet det er sikkert mer behagelig...Foket får den regjeringen de fortjener...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...