Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ?

Anbefalte innlegg

HJELP :cry:

Hva betyr dette : DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Har akkurat formatert Hdd og installert alt ferdig, men når jeg går på nett fryser maskinen.

Satte på Pc-cillin til scanning av hele maskina, og etter ca. 10 min ble det blåskjerm med overstående melding :no:

Kan noen hjelpe meg med dette?

All hjelp mottas med ØREDØVENDE JUBEL :dribble:

Er avhengig av at den virker i morgen formiddag, som er TYPISK, selvfølgelig :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står det noe mere? Står det nevt en DLL eller SYS-fil eller noe? Det kan hjelpe stort på å finne problemet. Jeg har hatt samme roblemet og da var det bug i Nvidias drivere. Bytta til en annen versjon og det hjalp. Har også fått den når jeg har overklokka for mye (varmeproblem).

Lenke til kommentar
Står det noe mere? Står det nevt en DLL eller SYS-fil eller noe? Det kan hjelpe stort på å finne problemet. Jeg har hatt samme roblemet og da var det bug i Nvidias drivere. Bytta til en annen versjon og det hjalp. Har også fått den når jeg har overklokka for mye (varmeproblem).

8499835[/snapback]

Husker ikke.

Slo av maskinen, og nå vil den ikke laste.

Skal prøve å resette cmos

Tramell

Lenke til kommentar

det gikk greit.

Stilte inn kun det mest nødvendige i bios, og startet opp, men nå finner den ikke raid-diskene.

Det står bare: Detecting array ...

Kan det være raid-driverne som er problemet?

På HK står tallkode: 86

I b.avisningen står det at det betyr RESERVED

Endret av Tramell
Lenke til kommentar
hvis problemet oppsto når du skulle ut på net, så er det mest sannsynlig en feil på driveren til nettverkskortet ditt, så det kunne vært lurt å prøve å skaffe nyeste version av den først.

8500103[/snapback]

Takk for tipset, men har allerede startetpå nytt.

Håper det ordner seg nå

Lenke til kommentar

Da var løsningen funnet.

En av minneblokkene var skadet/ødelagt, og derfor ville til slutt pc`n ikke starte i det hele tatt.

Har fått vite på mpx at dette kan bli resultatet av for mye varme på og rundt minne-soklene.

Mpx har ikke lenger dette Evga-kortet på lager eller prisliste, og jeg tenker nå mitt om grunnen til at det er slik.

STYR UNNA :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...