Gå til innhold

1Gb hjemmeside nokk?

Anbefalte innlegg

En annen ting er da om man har lov til å faktisk "dele" filer FRA hotellet sitt.

Jeg fikk for en stund siden klar beskjed fra One.com om at visse filer på siden min var så populær at de måtte stenge den midlertidig (Dette var i Mai mnd. og ser jeg nå over statistikken ble det overført 72.5 GB med data den mnd, inkludert trafikk) Det endte da i at siden var nede i nesten to dager etter at jeg hadde kontaktet support, fått oppklart med de hvilke filer det var snakk om, fjernet de, til den var oppe igjen.

Er det ingen leverandører som tillater sånt, evt har noe smartere løsning på det? For eksempel at hastighet for filer av viss størrelse, og ikke siden i seg selv,  synker om grensen nås for hver mnd. Virker veldig upraktisk når du bare kommer til en hvit side med en beskjed ala "Kunden har brukt opp den  månedlige trafikk-kvoten og med det er siden stengt."

8955609[/snapback]

Dersom du ser på servage.net som eg nevnte. Har du der 3600GB transfer i mnd. Og det sliter du litt med å fylle opp.

Og di bryr seg ikkje om ka filer du har på serveren.

Men som er litt drit er at du ikkje får ha ssh tillgang til serveren og torrentflux o.l. e blokket. Men ftp funker jo fett det og.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke for å skuffe deg... men tror du virkelig du får lov til å bruke opp all plassen og overføringen uten at kontoen blir deaktivert? Det er FOR godt til å være sant!

8958186[/snapback]

Ja så klart tror eg det.. når det står svart på hvit at det er lov., så kan di ikkje stenge hotellet ner.

Lenke til kommentar
Dersom du ser på servage.net som eg nevnte. Har du der 3600GB transfer i mnd. Og det sliter du litt med å fylle opp.

Og di bryr seg ikkje om ka filer du har på serveren.

Men som er litt drit er at du ikkje får ha ssh tillgang til serveren og torrentflux o.l. e blokket. Men ftp funker jo fett det og..  :D

8958129[/snapback]

Joda så det, og det ser jo lekkert ut, men skulle ønsket det var noe bedre løsning på dette (men som de sier, usannsynlig såklart):

What happens if I go over the bandwidth/transfer limit?

Should you go over your transfer limit (unlikely) we will take your site offline for the rest of that period (unless an agreement is made). We never charge heavy overage fees as many other hosting companies do - with Servage your costs are fixed!

Har den på lista over mulige hotell men skal se litt mer rundt...

Lenke til kommentar

Skal du ha et forum bør du heller se på hoster som lar deg bruke litt CPU og har rask MySQL, trafikken fra et forum er svært liten, så egentlig trenger du sikkert ikke mer enn 10GB trafikk per/m. Skal forumet brukes av nordmenn bør du helst kjøpe av et firma som har servere i Norge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...