Grievdus Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Tenkte litt på dette å kjøpe meg en webpakke her . dette fordi jeg skal sette opp et forum, men er 1 gb nokk til et forum? tenkte litt på at inleggene tar litt plass + avatarer? Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Tenkte litt på dette å kjøpe meg en webpakke her . dette fordi jeg skal sette opp et forum, men er 1 gb nokk til et forum? tenkte litt på at inleggene tar litt plass + avatarer? 8499687[/snapback] Vi hoster ett forum med over 430000 innlegg og det bruker totalt rundt 2GB så 1GB er rikelig for å starte ett forum. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 såpass mange ja, holder lenge det. takk for svar! Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 en ting jeg glemte å spøre om, det følger vell med .com domenet i pakken? er det,det som heter Subdomener? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Sjekk hvor stor plass du får til databaser. siden det er der alle poster og sånt lagres. Avatarer tar ikke stor plass, og det gjør heller ikke filene som driver forumet. Tror IPB tar rundt 1MB f.eks Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 en ting jeg glemte å spøre om, det følger vell med .com domenet i pakken? er det,det som heter Subdomener? 8500009[/snapback] Det ser ut til at dem tar 75,- pr år for ett .com domene når du registrerer webhotellet, subdomener er mulighet til å opprette ettellerannet.dittdomene.com Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) så domeneer inngår ikke i kjøpet alltså fortsatt billig da men Endret 29. april 2007 av Grievdus Lenke til kommentar
Borf Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 På den med 1GB plass på så står det at det følger med 5 subdomener, utover det så må du sikkert betale litt for subdomener, men 5 holder som regel lenge. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) på one.com er det lik pris på webhotel å domenet, eneste forskjell her er at oppretelsen av domenet er gratis hvis du bestiller webpakken, slik er det ikke på golarge.no. Så burde jeg heller kjøpe det her istedenfor da kansje? Endret 1. mai 2007 av Grievdus Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 på one.com er det lik pris på webhotel å domenet, eneste forskjell her er at oppretelsen av domenet er gratis hvis du bestiller webpakken, slik er det ikke på golarge.no. Så burde jeg heller kjøpe det her istedenfor da kansje? 8514867[/snapback] Nå har jeg ikke personlig erfaring med golarge eller one.com, men det er veldig mye annet som er mer viktig enn dei 75 kronene i prisforskjell mellom to webhotell. Du har jo også alle momenter med oppetid, fleksibelitet, datasikkerhet, support, hastighet osv som alle er mer viktig i mine øyne. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 du har et poeng der. men ser jo ganske likt ut. får sjekke mer i morra. god support, opetid er såklart viktig Lenke til kommentar
toretors Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Greieste er da å gå få laveste pakken, så oppgradere når behovet økes. Lenke til kommentar
McKack Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Sliter litt med å anbefale One.com egentlig. Det er der jeg har siden min nå for øyeblikket men vurderer å forflytte meg. Det er nemlig ganske seigt. Bilder bruker "evig" tid på å lastes feks, selv om det bare er små ikoner eller thumbnails. Var nettop derfor jeg kom på forumet her nå, sku se om det var noen anbefalinger. Lenke til kommentar
golarge Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 One.com tar 335 kr for 1 GB webpakke med domene og oppstart - mens vi i Go Large tar 295. Begge deler + mva. Vår 4 GB pakke koster kr 120 kr ekstra mens One.com sin 4 GB pakke koster 360 ekstra. For den prisen får en hos oss ExtraWeb som har 10 add on domener - en kal ha totalt 11 forskjellige webber. Det er altså ikke slik at One er billigere - vi er billigere - spesielt om du gjør en Go Large og tar den store pakken - LargeWeb:) Forum bruker ikke så mye plass og databasene hos oss inngår i webpakkens grenser. 1 GB pakken er nok for de fleste og det er mulig å oppgradere senere. Vi er på hugget og følger opp våre kunder på et fornuftig vis. Vi kan ikke uttale oss om One.com men tror bestemt at våre tjenester er like bra og bedre enn mange andre konkurrenter. Det du ikke får er telefonsupport eller hjelp til å lage sidene dine. Men du får tilgang til mange script via Fantastico og Cpanel. Mvh Go Large Hosting AS Lenke til kommentar
King123 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 på golarge.no står det 20 kr pr mnd for 4 gb, så står det litt lengre nede Pris pr år 240 kr, er det en tileggsum? eller har dem lagt sammen de 20kr i mnden på hvor mye det blir i året? Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 20kr*12månder = 240kr/året Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Jeg er veldig fornøyd med shed49: http://www.shed49.com/ Jøss! Oppdaget nå at de har oppgradert kontoen min fra 1 til 3GB... :!: Endret 7. juni 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
fiskeri Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Inngangsspørsmålet var om 1 Gb er nok, og det er plenty for de aller fleste. Det finnes mange rimelige løsninger, men jeg vil anbefale at man går nøye gjennom de ulike tilbudene fra de ulike leverandørene for å finne ut hva som er inkludert i prisen. Vil anbefale deg å ta en tur innom webinntekt.com. Der står det en del om hva man får plass til på 1 GB, og der får man også råd om valg av domene og serverløsninger,. Jeg vil påstå at det er viktig å ta seg god tid før man bestemmer seg, selv om det nå er nesten latterlig billig å komme på nettet med egen nettside (300 - 400 kr) for et helt år. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Vil sei 1 GB er mer en nokk for å starte eit forum ++.... Har selv et webhotel på 360GB og 3600GB tranferer i mnd, samt uendelig med databaser, eposter og domener/subdomener. På dette hotellet hoster eg 4-5 websider, forum, bildegallerier osv.. har enda flere hundre GB ledig.. Servage.Net Lenke til kommentar
McKack Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) En annen ting er da om man har lov til å faktisk "dele" filer FRA hotellet sitt. Jeg fikk for en stund siden klar beskjed fra One.com om at visse filer på siden min var så populær at de måtte stenge den midlertidig (Dette var i Mai mnd. og ser jeg nå over statistikken ble det overført 72.5 GB med data den mnd, inkludert trafikk) Det endte da i at siden var nede i nesten to dager etter at jeg hadde kontaktet support, fått oppklart med de hvilke filer det var snakk om, fjernet de, til den var oppe igjen. Er det ingen leverandører som tillater sånt, evt har noe smartere løsning på det? For eksempel at hastighet for filer av viss størrelse, og ikke siden i seg selv, synker om grensen nås for hver mnd. Virker veldig upraktisk når du bare kommer til en hvit side med en beskjed ala "Kunden har brukt opp den månedlige trafikk-kvoten og med det er siden stengt." Endret 27. juni 2007 av MaKakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå