Ståle Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Lurte pa a bytte til Go Bergen, er det bra ping til feks TV2 serveren i BF2? Far vi 20mbps? Eller er det nesten, eller er det bare veldig veldig ca? (avhenger av hva du _kan_ fa avstand osv) Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Har hatt goBergen siden 1. juli ca. Foreløpig har jeg merket meg skikkelig ustabile linjer, umulig å spille FPS spill med online. Disconnecter fra Wow, kaster meg automatisk i Poker online etc. Har ringt dem flere ganger, og er alltid #1 i køen. Må likevel vente mer enn 5min. (Selv har jeg aldri snakket med dem over 5 min, så akkurat den #1 i køen saken stoler jeg ikke helt på. Har dem bare en på jobb på kundeservice? Da kan det bli kjekt om dem vokser seg større..) Linjen vi har er lik til den vi hadde fra NGT, iallefall netto. ca 4Mb, men langt mer ustabil. Foreløpig angrer jeg på byttet, og om det ikke bedrer seg i løpet av mnd må jeg nok svelge en kamel og bytte tilbake til "no kundeservice"-NGT. Surt å tape 500 på oppkobling, men om de ringer fra NGT igjen kan jeg be om å bli koblet opp uten avgift der iallefall.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Det var jo noe helt annet enn andre har opplevd. :o Hvor bor du? Langt ute pa landet? Vet du at du burde fatt 6mbps via enn bredbanstest? Kan jo vaere at det er fordi det er sommer, men er jo allikevell litt darlig. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Sandsli-området. Problemet ligger visst i sentralen sier dem. Så de fikser problemet raskt, så er jeg happy. Når jeg tenker meg om virker det ok i går, uten at jeg gjorde mer enn å sjekke epost, samt se litt på Finn.no.. Tror jeg ligger rundt 4,5 uten å være for sikker, kan sjekke dette når jeg kommer hjem. Satser på at det ordner seg i løpet av denne uken. Ellers er jo 5 min ingenting i forhold til NGT sine 45min, minst. edit: det var på grunn av kapasitet i sentral jeg ikke får 20, men det var visst på trappene snakket de om. Dersom de fikk nok abonnenter må de bygge ut uansett. Det viktigste for meg i dag er uansett å ha en linje som virker stabilt, så får hastighet heller putre seg avgårde om en mnd eller to.. Endret 18. juli 2007 av Sovehest Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det er fortsatt latterlig ustabilt. Nettet faller ut når det er "stor belasting" har jeg fått beskjed om på support. Det hjelper meg egentlig latterlig lite å komme gjennom på telefon når de ikke kan gjøre noe. Bra jeg også skal få IP-telefoni snart. Det kommer jo til å bli en vits.. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Er det noen andre som kommer seg inn på "bestill" linken til gobergen ? Får bare opp feil eg.. :/ Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg kom ikke inn, men jeg bare ringte i stedet Edit: Nå virker bestill knappene Endret 3. august 2007 av AndyBroke Lenke til kommentar
Swashplate Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Jeg anbefaler ikke Go Bergen. Den siste uken har nettet var så ustabilt at det ikke har vært mulig å bruke det til vanlig surfing engang, online spill kan du bare glemme. Når det gjelder hastighet, så bestillte jeg "Big" på 6Mb ned og 1Mb opp. Testene som jeg til stadighet kjører viser at reêll hastighet ligger på 1.5Mb ned og 40Kb til 150Kb(!) opp. Igår var nettet nede så og si hele dagen, og det var det også enkelte dager tidligere i uken. Jeg har flere ganger prøvd å komme gjennom til "kundeservice", men det eneste som skjer er at jeg må sitte og høre gjennom det håpløse albumet til Norah Jones 3 ganger mens svareren garanterer meg at jeg er nr.1 i køen. Jeg satt i 20min igår, og ingen svarte. Jeg har allerede begynnt å se etter et annet abonnement. Swashplate Endret 13. august 2007 av Swashplate Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hvor i Bergen bor du da? Avstand? Lenke til kommentar
Swashplate Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Hvor i Bergen bor du da? Avstand? 9270366[/snapback] Jeg bor midt i sentrum, kan kaste en stein til Grieghallen... Linjen er fortsatt ustabil, og jeg har ikke registrert hastigheter over 1.6MB... dette er elendig. De ringte fra faktisk fra Combitel og ville ha en kundeundersøkelse. Dette må være den første kundeundersøkelsen jeg var mer en villig til å ta. Kundeservice har vært dårlig.. dvs at jeg nesten aldri kommer gjennom (30min som"Nr 1 i køen"), og når jeg gjør det, så er det lite de kan gjøre enn å "feilmelde" linjen. Jeg har ennå ikke rukket å kansellere bredbånds abonnement hos Go Bergen. Noen som kan anbefale et stabilt abonnement? Endret 31. august 2007 av Swashplate Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 BKK har veldig stabilt. Jeg har aldri vaert av, og har 8-9 i ping til BF2 TV2 serverene. men er det sa gale altsa... =/ Telenor har jo 16/0.7 for 399 na.. hmm Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 BKK har veldig stabilt. Jeg har aldri vaert av, og har 8-9 i ping til BF2 TV2 serverene. men er det sa gale altsa... =/ Telenor har jo 16/0.7 for 399 na.. hmm Jeg vurderer også å bytte fra GOBergen.. Skal ringe de og gi de en sjanse.. Men h** er så jævlig IRRITERENDES.. Har ikk efått gamet i hele dag, kommer meg et par sek ut i spillet, så detter routeren ut. Dvs. den detter ut i et så lite øyeblikk at msn oppdager det ikke, men FPS games detter (connection problem). Jeg kan sitte her og se på internettlysene som står å blinker. litt tidligere i dag, datt rett og slett routeren helt ned.. lyste rødt og jeg måtte dra hele strømmen.. Anyhow, får nå se hva som skjer. Håper BKK bygger ut fiber snart! Lenke til kommentar
hsds Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Har absolutt ingen problemer med min linje her. Er selv oppkoblet mot sentrum sentral. Om dere har problemer med en ruter som faktisk dør ut, så ville jeg absolutt tatt en telefon på dagtid for at de ser nærmere på det. Ordner seg nok Endret 11. oktober 2007 av hsds Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Har absolutt ingen problemer med min linje her. Er selv oppkoblet mot sentrum sentral. Om dere har problemer med en ruter som faktisk dør ut, så ville jeg absolutt tatt en telefon på dagtid for at de ser nærmere på det. Ordner seg nok Ser ut som det går bedre nå.. Jeg bridget min d-link DIR 635 med speedtouch 645i'en... MED EN GANG ETTERPÅ, kunne jeg game! Kan jo være tilfeldighet, men jeg håper det ikke er tilfeldighet.. Jeg har slitt med problemer som ikke er konstante..dvs. noen dager har jeg råtten linjekvalitet.. Håper D-LINK routeren min klarer å håndtere min tvilsomme "20mbit" linje litt bedre :-) Lenke til kommentar
onkelsmerte Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hmm.. Eg har Gobergen crazy, får levert knall linje, god å game på. Fikk en sånn kombinert modem/tlf sak med trådløs, og er meget fornøyd med det. Har ringt inn til de og fått hjelp til å komme inn på modemet slik at eg fikk åpnet porter, og det tok meg bare tiden det tok å trykke valgene inn til bredbåndsavdelingen. Dette var på dagtid og de som satt der, var no både effektiv og hyggelig. eg satt ikke lenge i tlf kø i allefall. Nå er vel ikke gobergen så gammelt firma, så litt oppstartstrøbbel kan eg nok leve lett med til den prisen. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hmm.. Eg har Gobergen crazy, får levert knall linje, god å game på. Fikk en sånn kombinert modem/tlf sak med trådløs, og er meget fornøyd med det. Har ringt inn til de og fått hjelp til å komme inn på modemet slik at eg fikk åpnet porter, og det tok meg bare tiden det tok å trykke valgene inn til bredbåndsavdelingen. Dette var på dagtid og de som satt der, var no både effektiv og hyggelig. eg satt ikke lenge i tlf kø i allefall. Nå er vel ikke gobergen så gammelt firma, så litt oppstartstrøbbel kan eg nok leve lett med til den prisen. GoBergen er Combitel som kjøpte opp bgnett, så det er jo egentlig ikke noe nyhet sådan. Dvs. Selve GoBergen er jo en ny underavdeling av Combitel, men GoBergen er jo bgnett i ny innpakning. Såvidt jeg har skjønt, har bgnett vært bra saker før og stått for billige priser. Når sant skal nevnes, så er det samme linjen du får, uansett om du bestilelr telenor, gobergen, nextgentel, bkk, etc. Problemene dine blir potensiellt: * Lang avstand fra sentral (kan føre til ustabil/treg linje) * Dårlig utstyr i sentral (kan føre til ustabil linje) * Dårlig kabelkvalitet i ditt hus (ustabil og treg linje) * Dårlig / varierende kabel frem til ditt hus (potensiellt ustabilt og tregt) Men, det som skiller en god fra en dårlig ISP; er hva de gjør med dine problemer, om du skulle være så uheldig å få de. Jeg har hatt NGT og jeg har nå Combitel. Fordeler med NGT: Jeg kjente 4 folk som jobbet der, så jeg fikk somregel gjort ting utenom kundeservice. De jeg kjente var også veldig drevne, så de fikset det meste. Ulemper med NGT: De lurte meg til å skaffe ip-telefon som skulle være gratis (som jeg måtte betale for!). Ikke bare krevde de opprettelse og frakt av boksen, men de prøvde seg også på å fakturere månedsgebyr, som jeg måtte krangle mye for å få fjernet. De ville ikke korrigere faktura, men ville jeg skulle betale og få penger til gode senere, noe jeg mener er feil praksis.. De er ikke min bank?. Videre, brukte jeg uendelig med penger på NGT kundeservice og eneste jeg fikk godskrevet, var 50% av en måned. Skal da sant sies at den måneden jeg fikk godskrevet for, hadde jeg over 50% nedetid. Utstyret i sentralen røk da 3(!) ganger på kort tid.. Greit nok, det kan skje alle ISP'er og som jeg sier: Man har samme kabler inne i huset, utenfor huset og man har samme lengde til sentralen, uansett hvilken ISP man velger å bruke. Det som skiller ISP fra ISP, er hvordan de behandler deg som kunde. Jeg hadde fordeler som de fleste ikke har, ved at jeg kjente og kjenner flere som jobber i NGT. Det kan jeg dog. ikke si er en fordel for NGT, da jeg egentlig misliker å måtte plage folk jeg kjenner, når dette er noe NGT mer sentralt skulle ordnet opp i. Derfor har jeg terningkast 3 til NGT.. Combitel ja.. Der er kundesupporten SUPER. Men, de har dessverre ikke like god teknisk innsikt som de jeg kjenner hos NGT. Dvs. Min linje er ganske hårsår, men etter mye tweaking, fikk vi den stabil hos NGT (ved hjelp av de jeg kjenner). Combitel har ikke lykkes å gjøre noe med min stabilitet. Sant skal sies at jeg ikke har klaget mye til Combitel heller, så jeg kan vel egentlig ikke trekke så mye ned på det. Men, etter jeg bridget routeren min (d-link dir 635) i går, med thomson speedtouch 546i'en, så forsvant ustabiliteten. Det er to ting jeg skal nevne med gobergen: 1) Hun damen som vervet meg på rema, sa jeg ikke måtte betale noe for å få abbonnementet, noe jeg måtte! 2) Hun damen sa jeg skulle få routerne uten noe gebyr, men det måtte jeg også dekke. Greit nok, det er hun damen sin skyld og jeg kunne sikkert ringt og vært "sur" på Combitel, men.. Ja.. Noe bedre opplæring av de folkene som går rundt å verver, det hadde kanskje vært en idè. Ellers, fikk jeg aldri min trådløse router. Jeg bestillte den første gangen, når ejg bestillte abb via hun damen på rema 1000. Når linjen min ble overført, hadde jeg ikke fått router.. hehe.. Men jeg ringte gobergen og de sendte meg router. De sendte dog feil (ikke en trådløs), så jeg ringte og sa jeg skulle jo ha trådløs. Dette skulle de ordne, men jeg så aldri noe til den trådløse routeren. Men ja. Det er egentlig bare gull! Ikke bestill trådløse routere folkens.. Bytter dere ISP; så må dere levere tilbake den trådløse routeren, selv om dere har betalt for å motta den. Pengene dere har betalt, får dere heller ei tilbake! (jfr. erfaringer med nextgentel). Så.. Bestill med 546 routeren Så kjøper dere heller en god d-link router.. Da kan dere bridge, dere får en mer stabil trådløs forbindelse, en raskere trådløs forbindelse og økt rekkevidde. Dere eier også den trådløse routeren selv! Mitt terningkast til gobergen: 5 Nå venter jeg bare på at BKK skal bygge fiber i Bergen :-) Håper utbyggingen av somletrikken (bybanen) i alle fall kan føre til utbygging av fiber langs banen også! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Oij, har ikke fått med meg at denne tråden lever fremdeles. Men On-topic, har endelig fått fingen ut og planen er å si opp NGT bredbånd idag, for å gå over til Gobergen. 50kr billigere for 10Mbit ekstra Men leser at det er veldig forskjellig på hvor fornøyd man er med stabilitet, vil ikke bytte fra NGT som har vært nede en gang på 3år til Gobergen vis det er så ustabilt som noen sier her. Så er det noen som har fått fikset ustabilitet hos seg? Lenke til kommentar
hsds Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Du burde ikke si opp hos NGT først. Om NGT går ut og kobler deg ned, så må du ut med 1000 kroner for montør. Bestill heller hos GoBergen og nevn at du allerede har adsl ifra før fra NGT. Da blir det et operatørbytte og du betaler ingenting for oppkobling. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Ok, det visste jeg ikke. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Du burde ikke si opp hos NGT først. Om NGT går ut og kobler deg ned, så må du ut med 1000 kroner for montør. Bestill heller hos GoBergen og nevn at du allerede har adsl ifra før fra NGT. Da blir det et operatørbytte og du betaler ingenting for oppkobling. Dette er vissvass..... Du har en oppsigelses tid. Gebyr får du kunn når du bryter bindingstid. GoBergen er etter mitt syn en bedrift som prøver å få en stor kundemasse for så å selge de videre.... Regner med de har god support i oppstarten, men så fort de får en del kunder blir det vel et problem. Virket som NGT hadde et lignende problem for et år siden, men har nå bare gode erfaringer, har ikke opplevd nede tid så lenge jeg har vært kunde (5år). Står tvilende til GoBergen sine produkter, men hvem vet... kanskje de driver lønnsom bedrift. Edit: Bytte av opperatør så må du sannsynligvis betale for montør uansett, da de må inn på sentralen og bytte om på utstyret. Men det er en enkel måte for ikke å få nede tid, så ved bytte av opperatør så er det best å ta kontakt med ny leverandør for bytte... det er jeg absolutt enig i. Endret 20. oktober 2007 av Samcki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå