Olavxxx Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 I dag er routeren min på Posten. Ellers, fikk jeg nettop en tlf.. Combitel! Han i andre enden spurte om jeg hadde problemer med linjen min, pga. de hadde ikke registrert noe trafikk fra linjen min. Endelig en ISP som følger med!! Jeg forklarte han at jeg ikke har mottatt routeren enda.. Så sporte han routeren min og sa den hadde kommet til posten nå. Anyhow.. Jeg er imponert.. At en ISP endelig kan følge med, så det ikke hele tiden er kundene som må ta første steget. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Dette høres bra ut, får vel begynne å tenke på å skifte brebånd Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) GoBergen er fantastisk. Anbefaler det på det sterkeste. Oppfordrer alle bergensere til å bytte med en gang. Supre linjer. Super kundeservice, og ikke minst en overnaturlig bra leveranseavdeling. Ingen billigere og ihvertfall ingen bedre! (disclaimer: the above information may or may not be true) Men fra spøk til revolver. Ingen slår GoBergen på pris ihvertfall. Og rosa er jo en knallfin farge Endret 23. mai 2007 av bo1e Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Heheh, Rosa er en nydelig farge, spesielt på en buss..xD Men får snakke med fattern og se hva han sier om dette. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Update: Jeg fikk routeren i går.. Pakket den opp! Go-Bergen sin tabbe nr.2! (nr.1 var at de sendte routeren etter linjen ble koblet om). Jeg hadde jo ikke fått trådløse routeren jeg hadde bestillt.. What the hell tenkte jeg.. Koblet opp sakene.. NO LIFE!! Viste seg at han som ringte meg i går hadde rett, installøren hadde nok leifet med koblingen. Det kan jeg ikke skylde på go-bergen though, det er jo bravida som går rundt å kobler i sentralene. Jeg ringte kundeservice.. Nok engang var jeg nr.1 i køen!! jippi! Og ingen teit reklamemusikk med reklame for "supre hastigheter" og "fantastiske produkter" som man blir gal i hodet av å høre igjen og igjen... Jeg snakket med en fyr på østlandet (i går kveld) og han sa at han skulle sende problemet mitt direkte til han som driver go-bergen i bergen. go-bergen er visst prioritert over alle andre combitel-kunder, ifølge han jeg snakket med :-) Vanlig rettetid var visst 3 dager, men nå skulle jo saken min bli sendt direkte til "the man in charge". Anyhow, jeg liker at go-bergen er litt "ungdommelig" og jeg liker at de farget den blå steinen rosa, at de kan gjøre litt crazy ting. Det var jo forøvrig et genialt reklamestunt.. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Der ja, da var jeg "oppe" med "Go Bergen" til Combitel. I praksis har jeg ca. samme båndbredde jeg hadde med NGT. Peaker rundt 1.5mb/s, kjører vel i snitt nå på 1.4mb/s (rèellt). Jeg har ikke login til routeren her, da jeg forla det arket jeg noterte infoen på.. Så jeg kan ikke se hva linjen syncher på Skal skrive det her senere, om jeg husker på det. Jeg kan jo ikke si noe om stabilitet/oppetid enda, da jeg har brukt linjen i bare minutter :-) Men hittil lover det bra.. Prisen er jo også en god del lavere enn NGT sin pris, så jeg sparer jo ca 1500kr året på denne 20mbit linjen vs ngt sin 20mbit. ("20 mbit"). Tipper jeg nå er synchet rundt 13-14mbit. Jeg laster ellers ned fra news-europe.newzbin.com jeg er ca 1.7km fra sentralen Endret 14. mai 2007 av DaButcher Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Vet du om en side hvor man kan se hvor langt fra sentralen man er? Men ellers høres det jo lovende ut. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hvordan er pingen mot utlandet og i Norge? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 http://www.bredbandsguiden.no/ far man opp masse info. Og info om hvor raskt bredband man kan ha. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 http://www.bredbandsguiden.no/ far man opp masse info. Og info om hvor raskt bredband man kan ha. 8611961[/snapback] Ja, men ikke skriv tlf nr på den siden, om du ikke vil ha tlf.. Jeg sjekket den tidligere i dag, bare for å sjekke hva som kunne leveres her.. Gikk noen minutter og jeg fikk en selger på telefonen Men de anbefalte meg jo NGT, så jeg sa: NGT har jeg nettop byttet fra, hehe.. Var nå hyggelig han jeg snakket med, for all del.. Men jeg vil ikek bytte tilbake til ngt akkuratt nå anyhow, jeg visste allerede lengden fra sentralen til meg da.. Jeg vet det fins en KAPAKS side man kan sjekke slikt på. Husker dog ikke url til KAPAKS siden. Har ikke prøvd noe annet enn latencytesteren til giganewz, var litt høy mot USA, men ok til europe serveren. Dog har jeg ikke sjekket feks cs:s, m.m. viften i laptopen er rimelig busted, så jeg kan ikke belaste gpu noe særlig uansett Lenke til kommentar
Mott Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hvor finner man lengden til sentralen på kapaks?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hvor finner man lengden til sentralen på kapaks?? 8612643[/snapback] Velg digital ethernet. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Si noen domener dere vil jeg skal kjøre tracert på da :-) tracert domenet.tld > tracertDomenet.txt , så kan jeg paste her etterpå Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 btw. jeg har litt "bakgrunnsinfo" om GoBergen. GoBergen har jo hjemmesiden www.gobergen.no Det som "skjedde"; var at Combitel kjøpte opp bgnett (www.bgnett.no) og kapret da over 5000 bredbåndsabbonnementer. Combitel eies av mtulink (www.mtulink.no) Tar forbehold om at jeg kan ta litt feil her, da jeg har googlet meg frem til all infoen. I praksis betyr dette at selv om "GoBergen" er noe nytt, så er ikke MTUlink eller Combitel noe nytt. Man finner dog ikke GoBergen inne på combitel.no sine sider. www.bgnett.no peker til www.combitel.no Om man går på www.mtulink.no og trkker privat, peker den også til www.combitel.no Så, ja.. GoBergen promoteres som noe "nytt" og "eget". Jeg vet ikke helt hvorfor, da både Combitel og Mtulink er etablerte i markedet, men det kan være pga. de hittil bare leverer det i Bergen. Blir bare spekulasjoner fra min side, men jeg har fått høre at GoBergen er prioritert over alle andre Combitel kunder. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hehe du har gjort hjemmeleksen om GoBergen altså Combitel og MTU Link er vel en del av MTU Gruppen for å være helt korrekt. Grunnen til et eget konsept er vel at Combitel kan levere på tidligere BGNett sitt utstyr i Bergen, og det blir et litt annet tilbud (lavere priser, mer/bedre kontroll og support osv) Nye nettsider er forresten ute nå, de gamle var litt midlertidige. Hvem var det du snakket med forresten? Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Liker Go Bergen sitt stunt med Rosa Blå stein.. Syntes faktisk steinen ble mye kulere . Bussen er også kul.. Rosa Minien står forøvrig parkert i et hus ved Fana Gymnas. (kanskje sjefen bor der?) Virker som en gjeng ungdommer med en drøm om bra drift. Lurer på hvordan det går i lengden, med tanke på antall ansatte i support osv. Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 http://www.bredbandsguiden.no/ far man opp masse info. Og info om hvor raskt bredband man kan ha. 8611961[/snapback] Gikk noen minutter og jeg fikk en selger på telefonen 8612511[/snapback] Tenkte jeg bare skulle teste det du sa med selger på telefonen . 1-2 Minutt etter jeg hadde registrert meg så ringte det søren meg. De var ganske hyggelig da, så ingen ting å kommentere på salgspress eller noe slikt. De fortalte meg egentlig ikke noe mer en det jeg kunne lese selv inne på sida, men grei nok hjelp hvis du ikke gidder leite selv. Han oppga blant annet lengde fra sentral, og hvilken hastighet jeg kunne forvente osv. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Virker som en gjeng ungdommer sikkert mange som tar det som et kompliment. nok av gamlinger hos gobergen! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Vel, noen kunder må jo de ha om de har 10+ minutter kø inn til salg... -BAA 8541816[/snapback] Det beror helt på hvor mange som svarer på telefonene Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 tror dere jeg kan bestille? , bor på østlandet hadde vært veldig morro og prøvd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå