Gå til innhold

Kan dette kostnadsføres i enkeltmannsforetak?

Anbefalte innlegg

Hvor står reglene for slike ting egentlig? I skatteetatens ABC? Eller er det praksis?

8564887[/snapback]

Står vel i regnskapsloven kan jeg tenke meg.

8566553[/snapback]

Regnskapsloven? :!:

Det er vel skatteloven i så fall, men der står det ikke nødvendigvis noe om slike spesifikke ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aa ha en bil i et enkeltmannsforetak gjor jo strengt tatt ingen forskjell, da selskapet er en extension av deg selv.

8561837[/snapback]

Eh? Selvfølgelig utgjør det en forskjell. Det fungerer på akkurat samme måten som i et aksjeselskap. Du får kostnadsføre alle kostnader, men blir fordelsbeskattet for privat bruk.

8562531[/snapback]

Et enkeltmannsforetak (Sole proprietorship) er jo ingen egen enhet, og du vil vel til slutt ende opp med samme skatten.

Lenke til kommentar
Det er vel skatteloven i så fall, men der står det ikke nødvendigvis noe om slike spesifikke ting.

8567211[/snapback]

Logikk. Man kan ikke belaste et selskap for kostnader for en eiendom som andre eier.

Et enkeltmannsforetak (Sole proprietorship) er jo ingen egen enhet, og du vil vel til slutt ende opp med samme skatten.

8570202[/snapback]

Nei. Ekstra beskatning for bruk av næringsbil privat kan fort bli nesten 100 000,- om man ikke eier noen andre biler privat.

Lenke til kommentar

8570202[/snapback]

Nei. Ekstra beskatning for bruk av næringsbil privat kan fort bli nesten 100 000,- om man ikke eier noen andre biler privat.

8570888[/snapback]

OK, jeg tror deg, men her i USA tror jeg ikke det ville gjort noen forskjell om et proprietorship eier bilen eller deg. Et Ltd. Partnership eller en corporation(AS) vil jo naturligvis vaere en annen sak. Vaare biler er registrert paa Limited Partnerships.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...