Mondain Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Nå er jeg veldig drittlei alt som heter hardware og webshoper. Her er historien: Tidlig i oktober bestilte jeg meg p4 2.4 og abit bg7 hos pcutstyr.no samt. en apacer 256mb pc2700 hos psdata.no. Når jeg fikk delene og skulle starte opp , starta ikke skjermen opp. Jeg sjekka ut forskjellige ting og alt så ut til å være riktig. Så da ringte jeg pcutstyr og spurte hva som var galt. Jeg fikk det svaret jeg trodde. "Det er sikkert rammen. (den var jo ikke fra dem) og jeg kunne ikke bruke pc2700 når hovedkortet støtta bare pc2100." Men jeg vet jo at det er bakoverkompatibelt. Men for sikkerhetsskyld lånte jeg naboen sin pc2100 brikke. Hva skjedde da? Jo. Rammen til naboen min ble svidd av. Deretter ringte jeg pcutstyr.no igjen og fikk beskjed om at jeg skulle sende inn cpu'en til dem og hovedkortet rett til leverandøren deres. Jeg trodde dette kom til å ta tid og det gjorde det også. Det gikk noen uker og et lan jeg hadde gledet meg til å dra på med nye deler nærmet seg. Så ringte jeg pcutstyr.no for å få fortgang i saken. Det var jo ikke midt problem at jeg hadde fått tilsendt enten defekt cpu eller hovedkort. Etter mange telefonsamtaler skulle fikk jeg de til å sende en annen cpu som jeg kunne ha på lanet. Hovedkortet var testet og alt i orden. Fikk det tilsendt tilbake med en regning på 350kr. Alt så ut til å ordne seg og jeg fikk nye deler til lanet. Men jeg tok feil. Ingen av delene kom i tidet. Det kom ca. en uke etterpå. Da var alt i orden. Men jeg venta fortsatt på MIN nye p4 2.4ghz. Den jeg hadde fått tilsendt var en p4 2.2ghz. Så endelig kom MIN 2.4ghz for en liten stund siden. Jeg satt min nye 2.4 og håpet på at nå endelig skulle alt være i orden. Jeg tok feil igjen. Skjermen startet ikke opp og min apacer pc2700 ble nå også bare defekt. Så at en av pins'a på brikken hadde dettet av. Jeg trodde dette var min feil at jeg hadde vært litt hardhendt. Så litt ut som svi merker på pinsene. Så da bare bestilte jeg meg en ny Twinmos PC2100 brikke fra komplett. Den kom for noen dager siden og jeg satt den inn. Hva skjedde da? Joda , den svidde seg. Samme rare merker på pinsene. Men andre plasseringer fra forrige gang. Noen som skjønner at jeg er dritt lei? Hva gjør jeg nå? Bestilte meg først tidlig i oktober og nå sitter jeg her. 24. Desember. Med 3x defekte ram brikker til ca. 700kr stk og et hovedkort og en cpu jeg helst vil brenne opp. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Siden du har brent av 3 rambrikker burde du kanskje vurdere å få et annet hk. Dessuten skal ikke du betale for defekt utstyr! Lenke til kommentar
Mondain Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 Siden du har brent av 3 rambrikker burde du kanskje vurdere å få et annet hk. Dessuten skal ikke du betale for defekt utstyr! Skal jeg kreve å få erstatning for de defekte ram brikkene da? Vurdere å få et annet hk? men hva skal jeg gjøre med dette da? Hva er galt? Pcutstyr skal ikke slippe unna dette her? Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Hm... nå skal jeg ikke være altfor dømmende i denne saken, men er du sikker på at du ikke tilfeldigvis ikke har satt ram'en i feil vei? (dvs hullene i ram'en ikke passer i ramsporet pga du prøver å sette dem i den gale veien?) Har vært borti en slik kar på jobben.Han kom inn med en maskin som ikke ville starte og hadde prestert å presse ned ramrikken med rå makt i hovedkortet. Man kan si at både sporet og rambrikken hadde fått en rimelig tøff behandling.... Det er jo selvsagt mulig at hovedkortet ikke gir den type spenning det skal gi til ram'en, men både PC2100 og PC2700 skal ha samme spenning.(kan hende jeg tar feil her,men jeg mener de har samme spenning som default) At du fikk startet maskinen med en 2.2 ghz, betyr at hovedkortet i det minste er halveis i orden. (var det en 2.26/533 eller en 2.2/400?) Om 2.4ghz prosessoren din er 533 bus,er det mulig at det er her feilen ligger. (vet ikke om KG7 støtter 533...) 2.4ghz finnes i både 533 og 400mhz bus. Nå har du i allefall fått litt hjelp på veien. Lykke til og god jul S-Blazer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå