Gå til innhold

laptop til 10000


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en laptop til 10000 ca som skal brukes til musikk, film og noe spilling -primært WOW. Jeg ser helst at det er en 17 skjerm hvis mulig og bluetooth(om ikke det er standard utstyr). Jeg vil også ha XP og ikke vista da jeg ikke er helt overbevist om den OSen.

 

Har dere noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror nok du burde komme med forslag på pcer...tror ikke så mange gidder å leite på nettet for en som ikke har prøvd å finne en pc selv først...

 

et par sider du kan se på:

 

http://www.komplett.no

http://www.netshop.no

8499840[/snapback]

 

 

Jeg har sett relativt mye på nettet, en jeg vurderer er en dell 9400 men med et brukbart gfx kort blir den for dyr. Jeg har sett på denne https://prisguiden.no/product.php?productId=46819 men aner ikke om kortet er godt nok til wow. Samtlige bærbare jeg har sett på nettet blir levert med vista som ikke er aktuelt. Leveres pcer med xp lenger og må man ta evt direkte kontakt med websjappa for å få tak i den OSen?

Endret av fongogg
Lenke til kommentar

Jeg har selv den Fujitsu Siemens Amilo Xi1546 laptopen. Den drar wow på max instillinger uten problemer.

Synes det er en kjempe maskin, men den har en tendens til å bli kjempe varm og slå seg av. Spesielt i de litt tyngre spillene. løses ved å legge noe under som hever den litt over bordplaten.

 

ATI x1800 er et svært bra skjermkort, wow blir ikke noe problem.

 

Nå ser jeg det er litt varierende speccs på den hos de forskjellige webshopene.

Den jeg har kostet 11500 kr og har C2D 2 gh, 2 gb ram, ati x1800 skjermkort og 2x 120 gb hd. Kjøpte den på mpx.

Endret av aenima
Lenke til kommentar
Jeg har selv den Fujitsu Siemens Amilo Xi1546 laptopen. Den drar wow på max instillinger uten problemer.

Synes det er en kjempe maskin, men den har en tendens til å bli kjempe varm og slå seg av. Spesielt i de litt tyngre spillene. løses ved å legge noe under som hever den litt over bordplaten.

 

ATI x1800 er et svært bra skjermkort, wow blir ikke noe problem.

 

Nå ser jeg det er litt varierende speccs på den hos de forskjellige webshopene.

Den jeg har kostet 11500 kr og har C2D 2 gh, 2 gb ram, ati x1800 skjermkort og 2x 120 gb hd. Kjøpte den på mpx.

8500028[/snapback]

 

 

Takk for tilbakemeldingen, har du noe ide om det kan fikses bedre kjøling i form av en bedre vifte eller er de generiske på samtlige av de modellene, og kjører du xp på din?

Lenke til kommentar

Denne maskina er en gjenganger om dagen, veldig bra pris på den til å være så gunstig spesifisert. Den har 15,4 tommmers skjerm dog. Tenk på det, mye for pengene, og ville passe fint til din bruk.

 

Helto: ser du er ganske fersk her på forumet, så jeg skjønner du ikke er inne i alt ennå. Det er ganske mange her omkring som har god oversikt over hva som beveger seg ute på markedet, og vi er her for å hjelpe folk som vet hvilke krav de har til maskina. Poster som "det har ikke jeg peiling på" sier ingenting, og er ikke nødvendige å poste. Dette var bare til veiledning til de som er nye her, konstruktiv kritikk heter det vel :)

Lenke til kommentar
eller så har vi jo denne:

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=42191

prossesoren er vel det som trekker ned her? Skjermkortet er vel helt greit til en 17".

Geforce GO 7600

 

Kanskje slenge på 2GB siden det er så billig for tiden.

8500200[/snapback]

 

 

Takker!

 

Vil det gfx kortet duge til wow? Som sammenligningsgrunnlag har jeg et x1600 agp på i mitt stasjonære så hvis man tar utgangspunkt i den så vet har jeg en ide om ytselse.

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke vitsen i og ikke stole på vista, da alle spill i fremtiden støtter bare vista. De lappersene som selges nå er spesifiserte til og kjøre vista så drivere er det til alle. Dessuten er alle rett rundt hjørnet med alle mulige oppdateringer/drivere til sine systemer(dvs andre program osv). Hvis du bare skal ha den til sørf og litt wow ville jeg heller kjøpt en brukt.

Lenke til kommentar
Prøv med en konfigurasjon på 17-tommeren til Multicom.no du, den er kanskje dyrere enn planlagt men du verden for en maskin.

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10513753

 

:thumbup:

8502540[/snapback]

 

Den bærbar-byggeren der var ganske bra egentlig :thumbup:

Eneste problemet jeg ser er kabinettet i seg selv. Fn-knappen ligger feil sted, og man har ikke numerisk tatstatur - dette er etter min mening nødvendig på en desktop replacement.

Noen som vet om andre sjapper som har sånne bærbar-byggere?

Lenke til kommentar
Denne maskina er en gjenganger om dagen, veldig bra pris på den til å være så gunstig spesifisert. Den har 15,4 tommmers skjerm dog. Tenk på det, mye for pengene, og ville passe fint til din bruk.

 

Helto: ser du er ganske fersk her på forumet, så jeg skjønner du ikke er inne i alt ennå. Det er ganske mange her omkring som har god oversikt over hva som beveger seg ute på markedet, og vi er her for å hjelpe folk som vet hvilke krav de har til maskina. Poster som "det har ikke jeg peiling på" sier ingenting, og er ikke nødvendige å poste. Dette var bare til veiledning til de som er nye her, konstruktiv kritikk heter det vel  :)

8500121[/snapback]

 

Denne maskinen leveres med XP Pro som standard. Har nettopp kjøpt en sånn selv. WOW (spilles av min sønn) går helt strålende. Rask, stillegående maskin med flott skjerm. Anbefales!

Lenke til kommentar

Takker for mye god tilbakemelding. Nå viser det seg at jeg har noe mer penger til rådighet og det jeg skulle hatt innspill på var om man kunne rettferdigjøre en dell 9400 iforhold til en Xa1526, og er eventuelt denne et bedre kjøp. Jeg har ikke fulgt med på laptopper på evigheter så feedback hadde vært flott!

Lenke til kommentar
Takker for mye god tilbakemelding. Nå viser det seg at jeg har noe mer penger til rådighet og det jeg skulle hatt innspill på var om man kunne rettferdigjøre en dell 9400 iforhold til en Xa1526, og er eventuelt denne et bedre kjøp. Jeg har ikke fulgt med på laptopper på evigheter så feedback hadde vært flott!

8533348[/snapback]

Ville gått for Xi1526. da Multicom blir dyr når du velger bedre CPU, OS og større harddisk. Da nærmer den seg fort 14-15K. Da er xi1526 et mye bedre valg imo.

Lenke til kommentar
Men hvor stor forskjell er det mellom en Xi1526 og en Inspiron 9400?

8538063[/snapback]

Hmm, ser jeg så på feil FJC.

Forskjellen blir vel at:

Dell 9400:

T7200

2gb ram

7900gs

200gb hd (4200rpm)

 

Xi1526:

T5600

1gb ram

7600gs

220gb hd (5400rpm)

 

Det er vel ikke vannskelig å se at Dell er en kraftigere PC....

Men etter erfaring av klasse kameraters dell og min søsters blir de fort treige, i forhold til andre.

 

Men alt i alt, gå for Dell'n

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

`Takker for mye bra tilbakemelding, jeg har enda ikke bestemt meg for om det blir den i1546 til FS eller en dell inspiron 9400 for de nye modellene som er 15" som bla zepto kommer med virker svært bra. Det jeg lurer litt på er om jeg burde vente til de er tilgjengelig eller er de 2 jeg har sett på et bedre valg?

Lenke til kommentar
`Takker for mye bra tilbakemelding, jeg har enda ikke bestemt meg for om det blir den i1546 til FS eller en dell inspiron 9400 for de nye modellene som er 15" som bla zepto kommer med virker svært bra. Det jeg lurer litt på er om jeg burde vente til de er tilgjengelig eller er de 2 jeg har sett på et bedre valg?

8615561[/snapback]

 

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331045

 

denne fekk jo bra karakterer av brukere, 15" skjerm, men eg fekk intrykk av at wow funker bra på den:)

 

ps: asus er gode pc-er. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...