nirosan Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Jeg holder på med et lite prosjekt og lurer på hvordan jeg kan lagre en side med checkbokser?, jeg har planer om å lage en side med endel checkbokser som er umarkerte, men hvis jeg merker de og lagrer siden, skal den ikke bli viska ut automatisk, litt vanskelig å forklare men legger ved en link som kanskje forklarer litt bedre. er ganske sikker på at jeg må bruke database(mysql) eller et script med et dokument som er -Writeable-, men jeg har lite peiling rundt dette, så håper noen kan hjelpe meg! her er siden: Klikk her Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Det kan gjores enkelt med mysql. Har du tilgang pa en mysql database? $res = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM lagrede_ting")); if ($res['boks1']=="On") echo 'checked="checked"'; elns. ;p Lenke til kommentar
nirosan Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Yes, det har jeg vettu;), men jeg er fryktelig usikker på hvordan?.. Endret 29. april 2007 av nirosan Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Noe slikt som dette <?php //koble til basen her // evt bruke * i stedet for å spesifisere alle feltene $sql="SELECT boks1,boks2,boks3,boks4 FROM tabell"; $x=mysql_fetch_assoc(mysql_query($sql)); echo "<form action=\"script.php\" method=\"post\">\n"; echo "<input type=\"checkbox\" name=\"boks1\" value=\"1\""; if ($x['boks1']=='on') echo " checked=\"checked\""; echo " />\n"; echo "<input type=\"checkbox\" name=\"boks2\" value=\"2\""; if ($x['boks2']=='on') echo " checked=\"checked\""; echo " />\n"; // gjennta for hver boks, kan kanskje putte dette i en while løkke for å optimalisere litt, kommer litt ann på hvordan tabellen og slikt ser ut // annen kode som er nødvendig her echo "<input type=\"submit\" value=\"Ok\" />\n"; echo "</form>\n"; // mer kode her om nødvendig ?> Endret 29. april 2007 av crowly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå