Gå til innhold

Hvordan feste "bakgrunn" til veggen?

Anbefalte innlegg

Ja, det lurer jeg altså på.

Jeg har både papirduk, laken og voksduk som jeg skal bruke til bakgrunn for portrettfotografering.

Men, jeg vil jo ikke ha en masse huller i veggen (har gipsvegger) så hvordan fester jeg de?

Noen som har noen geniale løsninger? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Duct-tape? Klipp av et stykke på 10-15cm og legg sammen endene så du får en sirkel med tape som fungerer som dobbeltsidig tape. Risikoen blir jo om den kommer til å rive i ting eller sette flekk på veggen.

Du kan også prøve å bruke kosteskaft og/eller andre lignende skaft for å støtte opp bakgrunnene mot veggen. Det kommer til å bli ganske ustødig og kanskje ikke høyt nok (bruk et par stoler?), men null risiko involvert angående veggen.

Lenke til kommentar
Kjøp sånn festematriell i en bokhandel. Sånn, plastelina-lignende-ting, bare.. med festeegenskaper! Aner ikke hva det heter. Man pleier å bruke det til å feste plakater med og slikt. :)

8499595[/snapback]

Skoletyggis kaller jeg det. Vet ikke om det er et lokalt uttrykk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kjøp sånn festematriell i en bokhandel. Sånn, plastelina-lignende-ting, bare.. med festeegenskaper! Aner ikke hva det heter. Man pleier å bruke det til å feste plakater med og slikt. :)

8499595[/snapback]

Skoletyggis kaller jeg det. Vet ikke om det er et lokalt uttrykk.

8499628[/snapback]

Lærertyggis tror jeg vi kaller det :) Men veit ikke helt hvor godt hold det er i de greiene, tenker da i forhold til hvor mye slike bakgrunner veier..

Men en blanding av det og teip vil vel kansje fungere greit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...