sim Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Hei, Jeg vil gjerne ha ident til å virke når jeg er på IRC. Etter jeg fikk ruteren har hostnamet (?) mitt sett slik ut: ~sim@*.bb.online.no Jeg vil gjerne at det skal se slik ut: sim@*.bb.online.no. Trodde kanskje det var noe med port forwarding i ruteren. Tror jeg har lest en plass at den bruker port 113 til ident. Er det da bare å forwarde denne porten til min PC ? Et annet problem er hvis det er flere enn 1 PC som skal ha ident ? Vil det virke da ? Og en ting til. I Barricaden, privateport, er den porten den skal gå til på PC'en og public port er den porten dataene kommer inn til ruteren på ? På forhånd takk, og god jul. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Hei, Trodde kanskje det var noe med port forwarding i ruteren. Tror jeg har lest en plass at den bruker port 113 til ident. Er det da bare å forwarde denne porten til min PC ? Et annet problem er hvis det er flere enn 1 PC som skal ha ident ? Vil det virke da ? Og en ting til. I Barricaden, privateport, er den porten den skal gå til på PC'en og public port er den porten dataene kommer inn til ruteren på ? På forhånd takk, og god jul. Du kan jo først bare åpne porten, jeg har gjort det på min router og det ser ut til og fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå