Matsuo_Taiki Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hey, Sliter med og Åpne filer (.txt) i programmet jeg har lagd. Log In, Text, Lagre og Avslutte har jeg fått til, men det mangler "Open File". Dette programmet er en slags "Dagbok". Uansett, jeg bruker Visual Basic 2005. Arigato! Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Prøv My.Computer.Filesystem.Readalltext("Filnavn") Degeim Lenke til kommentar
Matsuo_Taiki Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Nei, det kom opp en rar error. Den skal helst kunne åpne .txt filer i en Richtextbox, og det skal kunne være flere filer. Takker uansett!^^ (Beklager for og være så pirkete, men jeg er bitte litt noob i VB...) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 RichTextBox har en egen "Open" og "Save" funksjon. Lenke til kommentar
Matsuo_Taiki Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Hvordan da? Sorry, men datt helt ut... XD Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 // Save richTextBox.SaveFile("C:\heipådeg.txt", RichTextBoxStreamType.PlainText); // Load richTextBox.LoadFile("C:\heipådeg.txt", RichTextBoxStreamType.PlainText); Lenke til kommentar
Matsuo_Taiki Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Hmm... Prøvde den koden, fant en god del Errors, fikset dem, det hjalp ikke... XD Det virket som en kode som kun åpnet en fil, kan ta feil men... Den funket ikke. :S Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Prøv med OpenFileDialog og SaveFileDialog: Private Sub mnuOpen_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles mnuOpen.Click Dim OpenDialog As New OpenFileDialog ' Sett åpne-filtre (description1|filter|description2|filter2|) OpenDialog.Filter = "Rich Text Format (*.rtf)|*.rtf|Text-files (*.txt)|*.txt|Unicode Text-files (*.txt)|*.txt" ' Be brukeren om å velge en fil If OpenDialog.ShowDialog = Windows.Forms.DialogResult.OK Then ' Åpne denne filen i tekstboksen RichTextBox1.LoadFile(OpenDialog.FileName, Choose(OpenDialog.FilterIndex, _ RichTextBoxStreamType.RichText, RichTextBoxStreamType.PlainText, _ RichTextBoxStreamType.UnicodePlainText)) End If End Sub Private Sub mnuSave_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles mnuSave.Click Dim SaveDialog As New SaveFileDialog ' Sett lagre-filtre (description1|filter|description2|filter2|) SaveDialog.Filter = "Rich Text Format (*.rtf)|*.rtf|Text-files (*.txt)|*.txt|" & _ "Textual Object Rich Text Format (*.rtf)|*.rtf|Textual Object Text-files (*.txt)|*.txt|" & _ "Unicode Text-files (*.txt)|*.txt" ' Be brukeren om å velge filplasseringen If SaveDialog.ShowDialog = Windows.Forms.DialogResult.OK Then ' Lagre tekstboksens innhold til en fil RichTextBox1.SaveFile(SaveDialog.FileName, SaveDialog.FilterIndex) End If End Sub Endret 29. april 2007 av aadnk Lenke til kommentar
Matsuo_Taiki Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Denne funket helt perfekt, bortsett fra en error jeg prøver og fikse... RT1.LoadFile(OpenDialog.FileName, Choose(OpenDialog.FilterIndex, _ RichTextBoxStreamType.RichText, RichTextBoxStreamType.PlainText, _ RichTextBoxStreamType.UnicodePlainText)) "FileFormat is not valid" Noen som har svar? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Velg rikitg filformat, hvis du ikke velger noe annet, vil den prøve å åpne den som om det var en RTF fil. Du bruker mest sannsynlig Plain Text Lenke til kommentar
Matsuo_Taiki Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Det hjalp.. Tusen takk for hjelpen. Dette betydde mye for meg. :D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå