Dotish Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hei. Jeg er ute etter en pc som hovedsaklig skal brukes til spilling. Håpte på å få satt sammen en grei pc til rundt 6000,-. Hadde vært en fordel om delene dere foreslår passer sammen . Håpte på å kunne spille spill som Rainbow six - las vegas og farcry. Jeg har : Harddisk, skjerm, og tilbehør som mus / tastatur osv. Håper dere greier å fixe opp noe fint fint her Mvh DoTisH Lenke til kommentar
orange Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Kanskje du kan bruke denne som utgangspunkt? Hvis du har skjerm kan du sette inn bedre grafikkkort for pengene. Denne ble best i test på Dinside. http://www.multicom.no/SystemConfigurator....t:10517290;fl:0 Lenke til kommentar
ptta Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Hva med noe slik som dette? prisguide. Det vil gi veldig god ytelse. I tillegg er det ganske oppgraderingsvennlig hvsi du skulle ønske å putte noen ekstra kroner i oppsettet senere en gang. Derfor har jeg også valgt en relativt kraftig strømforsyning slik at du har litt å gå på. Det eneste jeg ikke tok med i dette oppsettet er kabinett. Rett og slett fordi jeg har litt sær smak på det området, og det er bedre hvis du velger noe du liker selv. Edit: orange sitt oppsett ville jeg ikke anbefalt rett og slett fordi du har mye av det som er med der(mus, skjerm, harddisk osv.). Forresten er ikke skjermkortet i den akkurat noe å skryte, og skal du konfigurere inn bedre blir det fort dyrere enn 6000kr. Kort sagt, du får mer for pengene ved å bygge selv, også er jo det moro å bygge selv Edit: Sånn så fungerer kanskje linken også Edit: Jeg har nettopp funnet ut at når man skal poste forskjellige oppsette i ulike tråder bør man ikke gjøre endringer i samme handlevogn i prisguiden, Det blir bare styr. Endret 29. april 2007 av ptta Lenke til kommentar
Dotish Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Takker så meget for svar ptta, så veldig lovende ut den handlevogna der!. Jeg kunne godt ha trengt noe tips til et karbinett som er kjølig, gjerne med innebygd vifte, og er lett å bygge i Skal også kjøpe noen extra vifter. Planen var et midi-tower. Trenger ikke å være noe vakkert karbinett med neon, går mer for en nyttig karbinett Endret 29. april 2007 av Dotish Lenke til kommentar
ptta Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Vel, jeg skal være erlig, når det gjelder kabinetter er jeg litt grønn, men jeg skal selv kjøpe pc om 1-2 uker og mitt valg har falt på et Chiftec Giga: https://prisguiden.no/product.php?productId=47512 Jeg vet ikke om dette er et kabinett som passer deg. For å kunne danne deg et slags bilde kan du jo lese HW sin test av dette kabinettet: http://www.hardware.no/tester/kabinett/chi...a_gx-01sl/30337 Kort fortalt er dette et solid kabinett med greie kjøleløsninger og velprøvde løsninger, men kanskje noe gammelmodig. Slik liker jeg det, kanskje du liker noe helt annet. Det er det som gjør det så vansklig å foreslå kabinett. Alle har ulik smak Ellers vil jeg si at den beste måten å finne kabinetter på er å lete deg frem til noe du synes virker bra for deretter å søke på Google etter tester. Endret 29. april 2007 av ptta Lenke til kommentar
Dotish Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Takker, så lovende ut den, kanskje nesten litt for fancy Disse har jeg sett litt på: Cool master Centurion 534 Fikk gode kundeanbefalinger på komplett.no. God plass og god kjøling, så er den billig. APLUS case Xclio 2 Ser det er litt klager på støy, men den 250mm vifta på siden der ser konge ut. Noen andre som har noe i denne duren å anbefale, legger mest vekt på kjøling, plass og byggevennlighet, utseenet er ikke viktig Mvh DoTisH Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 btw syns jeg du skal kjøpe ett 8600gts kort eller lignende , for da får du dx10 støtten:) , det yter rimelig ligt med x1950pro. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Ja hvis han trenger dx10 støtte er jeg enig med deg, men hvis ikke er nok x1950pro et bedre valg, det yter jevnt over litt bedre. Endret 30. april 2007 av ptta Lenke til kommentar
Dotish Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Uhhhh...Hva er dx10, og hva trenger jeg det til? Lenke til kommentar
ptta Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Uhhhh...Hva er dx10, og hva trenger jeg det til? 8504527[/snapback] Hvis du bruker vista har du støtte for directx 10 for renderign av spill, for å kunne dra nytte av det må du ha skjermkort som støtter directx 10. Når det har sagt er det foreløpig ingen spill på markedet som støtter directx 10, og det vil nok gå mange år før det kommer spill som støtter dx 10 og ikke dx 9 (forigge genrasjon). Nå er du kanskje litt bedre rustet til å avgjøre om du trenger dx 10 eller ikke. Vil du være på den sikre siden velger du 8600gt. Da får du litt dårligere ytelse i dag, men har muligheten hvis du trenger dx 10 senere. Lykke til med ny pc. Endret 30. april 2007 av ptta Lenke til kommentar
Dotish Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Takk for all hjelpen folkens. Greit å ha noen å kunne snu seg til når man ikke har så peil sjølv Jeg er forøverig kritisk av instinkt til oppgraderinger i windows, så jeg holder meg nok til xp professional i et par år til dx10 høres ut som noe jeg greier meg utenom, så da går vi for ditt forslag ptta Mvh DotisH Edit: Hiver inn et spørsmål helt på tampen; Hvilke kabler trenger jeg å bestille med? Har alt av strøm, tp osv men trenger jeg no kabler til å ha inni til feks hovedkort? Eller ting som er smarte å bestille med extra? Og hva er kjølepasta? Jeg gikk forresten for Cooler Master Centurion 534 som karbinett Endret 1. mai 2007 av Dotish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå