madsi Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hei hei. Har en gammel opel kadett som jeg har problemer med veivhusventilasjon. Denne tetter seg igjen med en hvitakig oljemasse. hele slangen blit helt tett.. hvorfor? noen som har noen tips? MVH Mads Ivar Lenke til kommentar
madsi Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Oljen ser helt fin ut. ingen antydning til fukt der.. Lenke til kommentar
arild65 Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Er mest sannsynlig toppakningen, eller om du er heldig mye småkjøring uten at motoren blir gjennomvarm. Grauten skyldes i alle fall vann på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 mange motorer har problemer med at de får for mye kondens i olja. Når vinteren kommer vil det fryse og det vil sprute olje ut av peilepinnen etc. Bare rengjør slangene og se hvor lang tid det tar før det blir tett igjen. Du får tak i ombyggnings sats hvis dette er et kjent problem med den motoren. Kan komme av mye småkjøring. Hvis motoren ikke blir varm nok vil jo ikke vannet fordampe. def toppakning er helt vanlig på opel så du skal ikke utelukke det. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Har hatt samme problem på min Kadett D og det var ikke topp-pakningen. Det var rett og slett masse kondens fra for mye småkjøring. Det beste du kan gjøre er å få utelukket topp-pakningsbrudd, for så å rengjøre og skifte olje 3-4 ganger i året. Lenke til kommentar
madsi Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 noen som vet om det finnes ommbyggingssats til denne motoren? eller om det er andre metoder for å ventilere bedre? montere et annet luftfilter på selve slangen? vet det finnes noen småe.. Mvh Mads Ivar Larsen Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Veit ikke om man får noen sats, men uansett så er det gått ut på dato nå. Du kan prøve og sette på et sånt lite filter... mulig det hjelper... Borr et 3-4 mm stort hull i oljepåfyllingslokket... det kan løse hele problemet. Kjør motoren skikkelig varm innimellom også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå