duligot Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Er det lovlig med tilhenger på lett mc ?? hvis ikke hvorfor? Endret 29. april 2007 av duligot Lenke til kommentar
Loled Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Kommer ann på hvor stror hengeren er, hvis det er en stor boggi henger så er det ikke låv. Du har kanskje sett sånne små hengere som der er telt i, det er det eneste somer låvli. Endret 29. april 2007 av Loled Lenke til kommentar
duligot Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 men det er lov på lett mc ? har jo sett tilhenger på store kraftige sykler. Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Det er vell lite lovlig. Tror du først og fremst skal lese i vognkortet ditt. Ellers vill jeg tro at med 200kg ekstra bak vill det gå ganske dårlig i motbakker og akslerasjon. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Dette tviler jeg på er tillatt. Hvis det er lov, vil du se at det er påført i vognkortet på sykkelen din. Videre må du ha et hengerfeste, som også skal godkjennes, på samme måte som hengeren skal være godkjent. Utklipp fra regelverket: § 3 angir førerkortklassene og spesifiserer: § 3-2. Førerett i klasse A, direkte erverv Førerett i klasse A gjelder for: 1. Motorsykkel med eller uten sidevogn. 2. Tohjuls moped. For kjøring i Norge omfatter føreretten i tillegg: Kjøring med tilhenger til motorsykkel med slagvolum over 125 cm 3 . Motorsykkelen må være godkjent for å trekke tilhenger og tillatt tilhengervekt må være påført vognkortet. Endret 30. april 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Syns jeg ser du blir dratt bakover i en oppoverbakke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå