Gå til innhold

Ny, rimelig spille-PC?


Anbefalte innlegg

Jeg solgte min stasjonære for ca 1.5 år siden, og spiller idag ikke noe, men savner muligheten til å gjøre det. Jeg er ferdig med å studere og trenger ikke en bærbar på samme måte lengre. Så jeg lurer på hvor mye jeg må legge i en grei maskin som trekker dagens spill bra, må kunne dra tunge 3D spill i høy oppløsning på en 19" LCD. Skal og funke som vanlig surfe/msn/musikk-maskin. Jeg har ikke holdt meg oppdatert 2 siste år på hardware så jeg vet ikke hva som er bra og fremtidsrettet, så hjelp trengs.

 

Hvor dyrt? Og gjerne noen greie oppsett UTEN skjerm...

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linken fungerer ikke just me. Jeg ville valgt noe sånn som dette pluss et kabinett du liker:

 

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=46413

 

Skal du klokke kan du godt velge litt bedre minnebrikker.

 

Edit: Det kabinettet som ligger der kan du bare se bort fra. Grunnen til at den ligger der er at jeg gjorde noe tull når jeg skulle poste et oppsett i denne tråden og et i en annen en.

Endret av ptta
Lenke til kommentar

Dette så da bra ut. Et slikt 8800 med 320 mb drar vel de fleste spill? Jeg hadde 7800 GT sist jeg kjøpte så jeg vet jo ikke hva som er no tess...

 

Jeg trenger ikke noe monster, bare den trekker spill bra og ellers har helt ok ytelse. Vil helst ha det litt rimelig som sagt.

 

Kom gjerne med forslag på rimelig og god LCD til spilling og vanlig bruk...

Lenke til kommentar

8800gts 320mb er helt likt 8800gts 640mb utenom mindre minne. Det vil si at ved oppløsninger opp til 1280*1024 yter de så og si likt. Ved høyere oppløsninger vil det ekstra minne ha litt og si. Her har du en test fra hardware.no som viser forskjellen http://www.hardware.no/utskrift/36562

 

NB: legg merke til at det er det 8800gts 320mb kortet som står med svart skrift i grafene som er mest vesentlig for deg. Det andre er overklokket fra fabrikk.

Lenke til kommentar

Ja skal du spille i 1280*1024 kan du trygt kjøpe det kortet(det skal jeg da jeg kjøper ny pc om noen dager). Du vil nok kunne dra på med alle innstillinger på max og aa+af i de fleste av dagens spill med det. De eneste untakene jeg vet om er Rainbow Six: Las Vegas(kopiert rett fra Xbox 360 versjonen og dermed dårlig kodet) og Microsoft flight simulator X(Kan være fryktlig krevende hvis du setter på absolutt alle effekter, som firedobbel trafikk ol.).

Endret av ptta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...