Gå til innhold

har 2x windows XP pro, vil slette ene.


Anbefalte innlegg

heisann.

 

For tiden har jeg 2x Windows XP professional på dataen min. Har partisjonert harddisken min så har 3 forskjellige stasjoner.

Den ene versjonen er installert på C: og den andre på E:.

Bruker bare en av dem og har derfor lyst til å slette den andre;)

 

Har prøvd med å bruke windows-cd'en men det funka ikke...:-\

 

noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre det?:)

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det den XP Pro-en du skal bruke på C: eller E:?

Du høyreklikker på stasjonen du vil formatere i min datamaskin og klikker formater... Vet ikke sikkert om dette går, har ikke brukt mer enn et windows på min pc.

Vet ikke om windows kommer til å fungere i praksis etter dette finner sted... Research litt mer før du går i gang :thumbup:

Lenke til kommentar

Som lord_vivec9 sier, så ligger boot informasjonen på C: (bootsectoren blant annet) så hvis du formaterer C:, får du ikke bootet windows lenger.

Bare slette Windows mappen, og de andre mappene.

La boot.ini, ntldr og NTDETECT.COM bli liggende, dette er deler av bootloaderen, som må ligge på den første partisjonen

Dette pga at bootloaderen er en del av filsystemet.

Dette gjelder uansett, og er noe man ikke kan gjøre noe med etter det jeg vet, utenom å bytte bootloader.

 

Det beste er å alltid ha Windows installert på første partisjonen, da slipper du dette problemet.

Lenke til kommentar

Hei. Hvis du bare skal kjøre en Windows på en maskin så bør du installere den på C:\ for å slippe krøll og trøbbel.

 

Hva mener du med at det ikke fungerte med Windows XP CD`en? Får du boota CD`en da? Hvis problemet er at den ikke finner noen Disker når du booter fra Windows XP CD`en så er det pga at det er S-ATA Disker du har og at du må installere S-ATA

Drivere fra diskett eller noe.

 

Husker at jeg slet med det der jeg å sist jeg skulle installere Windows XP på en S-ATA Disk på en PC i huset. Fikk ordna det tilslutt, men fra nå av har jeg Windowsene mine på IDE disker.

 

Så det jeg anbefaler deg egentlig er å ha Windows på C:\ og alt mulig annet av filer og ting på f. eks D:\ eller E:\ eller hvor du no vil ha dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...