John-Abruzzi Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 viss jeg tar lett mc lappen.....når jeg blir 18 da...går den automatisk over til mellomtung? eller er det kommt noen nye regler på det? Lenke til kommentar
greiven Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Fra LettMotorsykkel(A1) til MellomTung/Tung(A): Spesielle bestemmelser: Har du hatt A1 og kjører opp til A har du en gylden mulighet til å få "tjuvstartet" med mer enn 34hk.. du har da 2 år på dagen etter din A oppkjøring lov til å få kjøre ubegrenset med hester. dvs. tar du oppkjøring klasse A på 18år og 148dagers dagen din, kan du kjøre pappas R1 på 20år og 148dagers dagen. Pris: Har du A1 fra før koster det mellom 6000 og 10000 og få kjørt opp til A. Du trenger da et banekurs, mere info følger... Hva har jeg lov til å kjøre? Ved bestått førerprøve har du da førerrett til å kjøre en motorsykkel Inntil 34HK/25.37KW effekt målt på bakhjulet A1 til A, Skritt for skritt: Ved utvidelse fra lett til tung motorsykkel skal eleven gjennomføre: Sikkerhetskurs på bane – presis kjøreteknikk: 4 timer hvor 3 timer er praktisk trening. Obligatorisk sikkerhetskurs på veg med 8 timer hvor 4 timer er praktisk kjøring avlegge praktisk førerprøve med tung motorsykkel. Gjennomføring av undervisningen Teoretisk Kurs (ukjent time antall) Ingen reelle endringer i forhold til dagens krav Elev kan kjøre på egen mc i trinn 3 (presis kjøreteknikk) og trinn 4 - Lærer må kjøre etter på egen mc - Ikke krav til godkjent skolesykkel - Elev under 19 år må da kjøre ”mellomtung mc” Maks 3 elever pr lærer på kurs i trinn 3 Lærer skal undervise én elev om gangen i trinn 4. -Kim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå