Gå til innhold

bør jeg kjøpe 8800 gtx?

JFM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får en ytelsesforbedring men tester viser at 8800gtx yter bedre jo raskere prosessoren er.

Jeg hadde en AMD X2 4600 (2,4GHz) og 7800gtx. Så kjøpte jeg en Dell 30" skjerm med oppløsning på 2560x1600 og da ble pcen for svak. Jeg spiller stort sett WoW, ikke spesielt krevende, men maks spillbar oppløsning ble 1920x1200 med lave detaljinnstillinger.

Som forsøk kjøpte jeg 8800gtx og tenkte jeg skulle oppgradere cpu, minne og hovedkort hvis det ikke hjalp. Men det gikk greit. Nå går WoW lekkert på 2560x1600 med 8xAA og alt eyecandy dratt til maks. Så da venter jeg litt med å oppgradere resten, jeg antar det kommer nye ting fra både AMD og Intel til høsten. :)

Men som første poster sier: Vi kjøper på egen risiko. En 8800gtx er en 5000kr-investering som fort kan dra med seg nye 5000kr i utgifter. :hmm:

Lenke til kommentar

Om du bør kjøpe 8800gtx, det spørs hvor lyst du har på det. Det vil som sagt over her ikke gi en like stor ytelsesøkning som det kunne gjort på grunn av prossesoren, men jøsses har du 5000kr som brenner i lomma...

Selv ville jeg aldri brukt så mye penger for en så liten ytelsesøkning

Lenke til kommentar

du trenger vel ikke kjøpe ferdig overklokka kort......? er jo dyrt.

du kan vel greit bruke et gtx, men du vil jo selføgelig få litt mere ut av kortet ved bruk av kraftigere cpu. men det handler vel egentlig om og belaste grafikk kortet nok. du vel vel merke mest forbedring i shader intensive spill som oblivion.

hvis du overklokker litt forsiktig og setter cpu på 2,4 ghz får du en som er litt mere med.

http://masterit.no/PartDetail.aspx?q=p:10500042

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw

Jeg vurderer også å kjøpe dette kortet, men lurer på om det er noen merkbar forskjeld på gtx og det beste gts kortet? (beklager hvis dette er offtopic)

Endret av Slettet-UUbruw
Lenke til kommentar
her er en test hvor det snakkes om "gamle" AMD prosessorer og 8800GTX

http://itpro.no/test/1662.html

8503029[/snapback]

club3dgeforce1ss9amd.jpg

I mine øyne så ser det ikke så gale ut hvis man har X2 3800+ cpu...

Den klokkes dessuten lett opp til 4200 på de fleste maskiner...

edit:

Med andre ord, tror neppe en x2 3800 er for "dårlig" til å spille nye spill med.

Endret av Jon Ivar
Lenke til kommentar

jeg hadde gjort det :) men du trenger nok litt mere minne, 1 gig er litt lite synest jeg får såkalt ram lagg da

2,2 ghz hjelper litt det.

men klarthvis du planegger og kjøpe det evga kortet så hadde jeg heller kjøpt nytt system med conroe og et 8800gts 320mb, funker utrolig bra det kortet hvis du ikke har en monsterskjerm

hk 900,-

cpu 900

ram 1000,-

8800gts 3200,-

så selger du det du har på bruktmarkedet :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

jeg har ikke så lyst å kjøpe så mye. men egentlig er noen av komponentene mine modne for utskifting.

mener du at jeg bør kjøpe helt en helt ny type ram eller bare mere ram?

jeg tror nok ikke jeg blir å kjøpe noe nytt før til sommeren

Lenke til kommentar

er greit med 2 gig ram når du har et så heftig skjermkrt pågang. så skal du ha gtx vil jeg annbefale litt mere ram

men tenkte slik at hvis du kunne klare deg med et 8800gts så gir det rom for og oppgradere hele systemet uten at det blir dyrere enn ved kjøp av et enkelt gtx,

tror faktisk at du får endel bedre ytelse slik til samme pris. enn du vil få av og oppgradere det systemet du har idag.

men jeg bare foreslår :whistle:

Lenke til kommentar
jeg vurderer å kjøpe dette kortet. men jeg har hørt at man bør ha en kraftig prosessor når man har 8800.  jeg bare har en Amd Athlon x2 3800+. er denne cpu-en for dårlig for 8800?

Hvis du spille på høye oppløsninger så vil det passe fint...

Men hvis ikke blir CPU en brems ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...