SilentBob Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) EDIT: Se post #2 Hei, har lite erfaring med mysql så håper ikke dette bli for dumt...har googla, men får d ikke til så... Vil at mysql skal automatisk sette inn tid og dato for når en rad ble lagt til (brukes i et enkelt cms system) Slik ser tabellen min ut: CREATE TABLE `data` ( `id` int NOT NULL AUTO_INCREMENT, `name` varchar(50) NOT NULL, `data` text NOT NULL, `show_menu` varchar(100) NOT NULL, `menu` varchar(50) NOT NULL, `datetime` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1; men dette fører bare til at alle felter blir 0000-00-00 00:00:00. Grunnen til at jeg vil ha dette med er slik at jeg kan sortere etter dato (siste øverst på siden) og at jeg vil kunne skrive når en artikkel ble lagt til (hvis ikke kunne jeg bare sortere etter id..slik jeg gjør nå) EDIT: en ting til, klokkeslett er ikke viktig, faktisk vil jeg ikke ha det med. Bare dato, f.eks. 29.04.2007 hadde vært ideelt Endret 29. april 2007 av SilentBob Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Fikk det til, mene nå vises datoen som YYYY-MM-DD Vil at den skal vises DD-MM-YYYY hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 SELECT DATE_FORMAT(felt,'%d-%m-%y') dato FROM tabell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå