nighdark Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 hei, for noen dager siden la jeg inn følgende tråd her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=74963 Jeg lurte på om hvordan en skulle konfigurere en virtual server! Jeg har dessverre ikke fått noen svar. Jeg har lest om flere her som har samme router som meg, og jeg har forsøkt masse frem og tilbake. Det er sikkert noen som har en konfigurasjon som fungerer. Hvordan gjorde dere det? Må jeg inn på DMZ? Gjøre noe med DHCP-mapping? Hva med special application? Spill-portene for unreal er eksempelvis 7775 eller 7776 på andre servere. Hvordan setter jeg det opp her?!?!?? På virtual server: Det står ting som public og private port. den lokale ip-addressen skal fylles inn, altså dit porten skal peke. For FTP Eksempelvis: private ip: - private port - Type - Public Port 192.168.2.XX - 21 - TCP/UDP - 21 HTTP: 192.168.2.XX - 80 - TCP/UDP - 80 Så er spørsmålet: Er dette alt? Må det ikke gjøres noe mer? Og hvis dette er alt, hvorfor fungerer det ikke? Har ADSL telenor! Jeg har faktisk også tilgang til en server utenfor LAN via SSH2, og hvordan kan jeg sjekke der at det fungerer? Hvordan sjekker man at portene er åpne? Jeg vil være veldig takknemlig om jeg ikke fikk luftige svar. Konkrete svar vil være veldig velkomne! Jeg håper at jeg har beskrevet like konkret hva det er jeg lurer på. med hilsen og ønsker om god ferie! NighDark Lenke til kommentar
nighdark Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 virkelig skuffende! ingen svar... :x Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 vansklig å få hjelp med det her... Har samme ruter og samme prob. tror du må aktivere dmz, men forstår ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Dette er enkelt! På Setup, gå på Virtual Server. Der skriver du Ipen til pcen som er server, og så skriver du portnr i ruta ved siden av. Merk av om det er TCP eller UDP. Skriv samme port i den andre ruta. Etter at du er ferdig bare lagrer du innstillinger, og ting fungerer. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 fann det ut...enkelt å lage til dmz, bare å fylle inn ipn (lokal ip) din i client ip feltet så funker det. Lenke til kommentar
nighdark Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 vel, jeg har forsøkt det første: å skrive inn porten i begge rutene. Det fungerte uten videre.. FTP er ikke noe problem. Heller ikke HTTP.. problemet var å åpne spillportene for unreal! Når en starter en server, er utfordringen at serveren synes på serverlisten for unreal! Når det gjelder DMZ, er det en ulempe... Ved å skrive inn ip-en min åpner jeg ALT av porter og tilgang. Til og med fildelingene mine ligger ute ifra netbios'en til TCP/IP. Men jeg tror jeg har løst problemet på en annen måte. Jeg har installert en virtual firewall på maskinene slik at tilgang kontrolleres på maskinene og ikke på routeren! Og åpnet alt fra routeren! Takk for all den hjelpen jeg ikke fikk! Jeg vet det finnes andre løsninger men jeg orker ikke mer mas!! -nighdark Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå