Ståle Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Problemer og potensielle løsninger Spørsmål: Vennen min får opp feilmeldingen "Ingen tilgang" når han skriver inn pcnavnet i adressefeltet og trykker enter. Hva er galt? Svar: Start -> Kjør -> gpedit.msc -> Computer Configuration -> Windows Settings -> Local Policies -> User Rights Assignment. Bla deg nedover til du finner "Deny access to this computer from the network". Der kan du godt fjerne alle gruppene som er nevnt. Merk: Avsnittet over virker ikke alltid på alle maskiner, da det også kan være registerfeil som forårsaker problemet, men det skader absolutt ikke å prøve. Jeg gjorde dette med den forrige Windows 2003 installasjonen min, og da funket det. Men av en eller annen grun funket det ikke na nar jeg hadde resintallert. Hvordan far jeg det da til a virke? Endret 7. mai 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Ingen? Det er litt viktig siden det skal vaere en filserver =/ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 prøv å ta en titt på rettighetene til filen(e) og hvem som står som eier. på meg virker det som det er noe feil innstillinger når det gjelder rettigheter. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Har provd a legge til Everyone pa Sharing og Permissions for Read. Brukeren stale har fullerettigheter, men da burde det vel poppe opp en loginboks? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 i verste fall skulle det det ja. satt brukeren ståle som eier av filene? har du satt opp et domene med AD? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Ma jeg det? Trenger jeg det? Har ikke noe domene jeg :o Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 nei, du må ikke ha det men bare lurer slik at jeg får gitt deg best mulig svar. den brukeren ståle du snakket om, det er en lokal bruker på serveren, ikkesant? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) ja. stale, med a ikke å som sagt gikk det helt greit forrige installasjon. Ble et innlegg slettet na? Eller var det bare meg? Aktiverte gjestekontoen na. Men skjedde ikke noe mer. Ma jeg ha gjestekontoen aktivert? Er ikke det et sikkerhetshull? Endret 1. mai 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 bare ett spørsmål, fungerer det hvis han skriver inn ip-adressen ? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 nei, det gjor det heller ikke. Og der dode den traden ja.. hmm Ikke fatt en losning pa problemet enda =/ Bumpeti bump Jeg ser de delte mappene fra serveren. Men jeg ser heller ingen av de andre PCene i nettverket. Serveren er i samme arbeidsgruppe som de andre PCene. Lenke til kommentar
Charmed Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Bumpeti bump Jeg ser de delte mappene fra serveren. Men jeg ser heller ingen av de andre PCene i nettverket. Serveren er i samme arbeidsgruppe som de andre PCene. 8540459[/snapback] Dette minner litt om ett problem som eg har vært borti før og det var norton firewall som var problemet. En annen løsning kan jo være restart av ruter og server. Mener å huske når eg holt på med litthjemmenettverk att det tok en stund etter nye innstillinger før maskinene kom opp i mine nettverksteder. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Bruker ikke Norton. Win2k3 serveren sier at Windows Firewall er av. Ellers bruker jeg ZL og NOD32. Restartet router og server, men virker fremdeles ikke. Na har jammen meg internett kubbet ogsa. Jeg kan koble til RDP, FTP, HTTP via LAN. Men jeg kan ikke se internettsider fra serveren. hmm Kan dette ha noe med at jeg installere og avinstallerte AD? Jeg gjorde det bare for a prove det ut, men det gikk ikke noe bedre med AD> =/ Na kan jeg se PCene i nettverket fra serveren, men jeg far ikke lov a ga inn pa dem. Ser fremdeles ikke serveren, selv om den ligger i loggen i routeren (DHCP loggen) Internett funker ikke :'( Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 ligger ruteren som 003 Router i scopet ditt egentlig ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 jeg har slått sammen noen dobbel og trippelposter fra trådstarter. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 ligger ruteren som 003 Router i scopet ditt egentlig ? 8555329[/snapback] Hva er et scope? Det jeg gjorde, var a installere AD, DNS og DHCP server. Men sa avinstallerte jeg det igjen. Det hadde ikke noe invirkning pa det a se mappene, og jeg mast internett. Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det er så innmari lite info om hvordan du har konfigurert denne serveren din så det blir vanskelig Kan du gå på start\kjør\cmd og skrive ipconfig /all Og gi oss infoen du får der ? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) E:\Documents and Settings\Administrator.SERV.000>ipconfig /all Windows IP Configuration Host Name . . . . . . . . . . . . : serv Primary Dns Suffix . . . . . . . : Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown IP Routing Enabled. . . . . . . . : No WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No Ethernet adapter Local Area Connection 2: Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : 3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C90 5B-TX) Physical Address. . . . . . . . . : 00-10-5A-47-FA-67 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.104 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.1 DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 127.0.0.1 Lease Obtained. . . . . . . . . . : 5. mai 2007 16:17:08 Lease Expires . . . . . . . . . . : 19. januar 2038 05:14:07 Jeg har nesten ikke gjort noe med serveren. Foruten a installere File Server, IIS /m ASP og Terminal Server. Da jeg ikke kunne se de delte mappene fra andre PCer, gjorde jeg som det stod i guiden. (Og som jeg har gjort for) men det virket heller ikke. Da startet jeg denne traden, og sa provde jeg a installere AD og DHCP. Siden jeg tenkte jeg likegodt kunne prove med det. Siden jeg har lyst a ha en bedre router++ enn den jeg har na. Men det kom noen DNS feil, men jeg skjonte ikke noe av det og sa installerte DNS server seg automatisk. Sa hadde jeg 3 tjenester, som jeg egentlig ikke trengte. Sa jeg avinstallerte de nar jeg ikke fikk dem til a virke uansett. Og na er jeg her. Hmm.. ser ut som om DNS server er 127.0.0.1. Det er vel ikke riktig? Og er det mulig a tilbakestille brukernavnet, sann at jeg har vanlig Administrator istedenfor SERV.000? edit; argh. det var det som var feil ja. Den stod ikke pa Obtain DNS Automatic Takk Da gjenstar bare mappe problemet og unodvendige mapper etter AD installasjon? :o Endret 7. mai 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Bompibjornene.... Er det ingen som har hatt lignende problem for, og gjort noe med det? Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 hvilken feilmelding kommer når brukeren går på start\kjør og skriver \\192.168.2.104 da ? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Oversatt blir det: Umulig a finne elementet eller filen \\serv, verifiser at den er riktig og prov igjen, eller fra startmenyen, klikk pa Sok for a finne elementet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå