Lasse 90 Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Hei. Jeg har hatt store problemer med XP i det siste. Det begynte med at alt bare frøs slik at jeg måtte restarte. Det skjedde flere ganger og til slutt klaget XP over at en fil som het SYSTEM manglet. Så jeg startet med winXP cdn i og reparerte installasjonen. Det ordnet seg da. Men når jeg skulle starte maskinen i dag så kom jeg ikke inn i windows. Det var bare svart der windowslogoen skulle være. Så jeg prøvde å reparere installasjonen nok en gang. Etter noen par minutter måtte jeg restarte slik at den kunne fortsette. Nå startet den samme installasjonen som vanlig når man installerer XP. Men etter noen minutter spør den etter noen drivere på en CD som jeg måtte sette inn, jeg gjorde det, sa ja på vinduet som sa at det vistnok var usikre drivere(Nvidias hovedkortdrivere) som skulle installeres. Etter enda mer venting kom det opp et nytt slikt vindu som spør om jeg er helt sikker på om jeg vil installere driverne. Over til det virkelige problemet: Jeg kan ikke røre på musa eller gjøre noe med tastaturet. De har låst seg helt, mens animasjonen nederst i høyre hjørnet fortsatt går og bakgrunnen bytter med jevne mellomrom Så skal jeg bare la den stå i en evighet eller bør jeg restarte? Vil ikke at noe skal bli ødelagt Endret 29. april 2007 av BigFatty Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Plugg in PS2 mus og PS2 tastatur og prøv igjen (og svar nei på installasjon av usignerte drivere) Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Jeg har ingen PS2 mus eller tastatur. Men jeg prøvde med en USB -> PS2 konverter på musa men det virka heller ikke. Prøvde 2 mus med den konverteren. Men mitt trådløse tastatur kom med en PS2 kontakt som jeg prøvde sammen med musa som kom med tastaturet. Det virket heller ikke Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Du må jo få tastatur eller mus til å virke for å komme forbi den driver dialogen ( svare ja/nei) , eller så stopper det jo der. Ellers ser jeg for meg en "fresh" installasjon istedet for repair. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Jeg fikk jo svart på den første uten problemer Men jeg antar at det bare er å restarte maskinen og starte installasjonen på nytt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Du kan jo prøve igjen med mest mulig enheter disablet i BIOS . For så å enable de senere. Slik som ETH,IE1394,AC97 osv . Spørs hva det stopper på da .. For meg høres det ut som det oppstår ressurs (mem eller irq) konflikt ved en av driver installasjonene som medfører at mus/tast slutter å reagere . Hvis BIOSen din har mulighet kan en resett av PnP /ESCD data hjelpe deg. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Fikk lånt en PS2 mus nå men det var fortsatt ingen respons Men skal prøve å slå av de tingene du skrev i bios og prøve på nytt. Hvis ikke det hjelper ender det vel med en ren installasjon Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Du mister jo ingen 'filer' med fresh install hvis du velger install til samme partisjon + 'leave filesystem intact' . Litt ekstra arbeid blir det jo med reinstallasjn av applikasjoner , updates , drivere og slikt . Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 WinXP er installert igjen nå. Tok en fresh install. Men takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå