Tumbleweed Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Jepp. Bilen fusker og stopper på normal driftstemp, uansett om det er gasspådrag eller lunting i 60 km/t. Har til nå bytta: plugger pluggledninger rotor fordelerlokk bensinpumpe bensinfilter coil luftfilter forgasser (!) Mistenker egentlig fordeler/tenningsmodul, men dette koster flesk. Jeg ønsker meg tips på andre ting som kan sjekkes/utbedres. Lenke til kommentar
<geewee> Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Heisann Her finner du folk med peiling på SJ: http://www.offroad.no/forum/index.php?showforum=3 Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Heisann Her finner du folk med peiling på SJ: http://www.offroad.no/forum/index.php?showforum=3 8498318[/snapback] Joa, har posta spørsmålet der inne også. De aller fleste tingene som er typisk for SJ er sjekka ut og eliminert. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 *bump* og *bump* Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det er ikke noe så latterlig som falskluft en plass? Metall utvider seg når det blir varmt.. Kan hende det forekommer da? ELLER: Det der minner meg litt om mopedtiden min. På en tempo jeg hadde virket ikke luftingen til bensintanken. Når jeg kjørte blei det undertrykk i tanken og til slutt klarte ikke motoren å dra ut mere bensin. På bilen min hadde jeg trøbbel med at den plutselig kunne begynne å fjuske og til slutt stoppe. Da var det dritt i bensintanken som sperret for tilførselen. Sett et gjennomsiktig bensinfilter på trykksiden av bensinpumpen, lett tilgjengelig fremmi motorromme.. Når bilen begynner å fjuske eller stopper river du opp panseret og ser om det er bensin i filteret. Det skal være helt fullt.. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Ikke falskluft, og bensintilførselen er bra, har til og med kjørt uten tanklokk for å eliminere vakum. Det ser ut som om jeg bare må bite i gresset og kjøpe ny tenningsmodul. (Har gjort alt som er foreslått, og får ikke flere/andre tips verken her eller på andre forum - man må vel stole på eliminasjonsmetoden) Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 man må vel stole på eliminasjonsmetoden) 8514593[/snapback] Den er velprøvd og mye brukt. Kanskje mest av verksteder.... Mener å ha sett litt av postene dine på offroad.no Er bruker der sjøl... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Finn tenningsmodulen og bruk frysespray på den når motoren er blitt varm og alt fusker. start den opp igjen.. Blir det bra da? Sitter tenningsmodulen i fordeleren? da blir dem fort dyre... veldig dyre! Splitt fordeleren og ta på ny kjølepasta/fett på tenningsmodulen. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Sitter tenningsmodulen i fordeleren? da blir dem fort dyre... veldig dyre! Splitt fordeleren og ta på ny kjølepasta/fett på tenningsmodulen. 8519750[/snapback] Dyrt ja.....men skal forsøke med kjølepasta, det ser ikke ut som det har vært/er noe fra før, men verdt et forsøk. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå