Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skade på sykkel-utbetaling fra forsikringsselskap.

Evleos

Anbefalte innlegg

"Vant" nylig en forsikringssak, men har ingen erfaring om hva jeg skal gjøre nå.

Har fått et brev hvor det står at jeg må la en autorisert-forhandler, eller en trafikkstasjon bedømme kostnadene ved skaden.

Hva anbefaler dere? Trafikkstasjonen? Har igrunn ikke tenkt å reparere sykkelen - Skadene er bare i kåpen, og jeg har mer bruk for pengene enn en hel kåpe. Det er forresten snakk om en billig scooter.

Vil jeg, etter bedømmelse av skadeomfang og kostnad, bli direkte tilsendt penger fra forsikringsselskapet?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg kræsjet bilen til morrmi, så fikk jeg (vi) ikke pengene, men skadene ble betalt, og regning og penger gikk mellom forsikringsselskap, og verksted.

Så du kan nok ikke regne med å få igjen penger, som du da kan bruke på alt annet enn å fikse sykkelen din ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Når jeg kræsjet bilen til morrmi, så fikk jeg (vi) ikke pengene, men skadene ble betalt, og regning og penger gikk mellom forsikringsselskap, og verksted.

Så du kan nok ikke regne med å få igjen penger, som du da kan bruke på alt annet enn å fikse sykkelen din ;)

8513548[/snapback]

Låter snodig.

Jeg ville gått til et verksted og fått et prisoverslag for det som må gjøres. Så vidt jeg vet står du fritt til å gjøre hva du vil med pengene du får utbetalt.

Lenke til kommentar

8513548[/snapback]

Låter snodig.

Jeg ville gått til et verksted og fått et prisoverslag for det som må gjøres. Så vidt jeg vet står du fritt til å gjøre hva du vil med pengene du får utbetalt.

8514038[/snapback]

Nå var det slik det gikk her, og jeg prøvde heller ikke å få pengene, slik at jeg selv kunne fikse det. Men her var det også skader for en god del penger også :p

Lenke til kommentar

Jeg ble kjørt ned i skibakken 11. februar og jeg tror jeg får penger fra forsikring for de dagene jeg har vært innlagt. Det var bare for de dagene jeg var på Cato (Rehab senter) ikke for de jeg var på sykhus, men skadene dine var kanskje ikke så alvorlig at du måtte på syehus?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Jeg ble kjørt ned i skibakken 11. februar og jeg tror jeg får penger fra forsikring for de dagene jeg har vært innlagt. Det var bare for de dagene jeg var på Cato (Rehab senter) ikke for de jeg var på sykhus, men skadene dine var kanskje ikke så alvorlig at du måtte på syehus?

8516323[/snapback]

Motorsykler slipper stort sett unna sykehusopphold, skulle en tro? :)

Lenke til kommentar

Enkelt forklart, du lar ett verksted besiktige skaden og får de til å komme med ett prisoverslag som de skal levere til forsikringsselskapet, deretter tar du kontakt med forsikringsselskapet og sier at du ønsker å utrede saken selv. Da får du pengene (var iallefall sånn jeg gjorde det når jeg ble påkjørt bakfra)

Lenke til kommentar

Var i samme situasjo, men mitt forsikringselskap (gjensidige) sa at jeg det at man kunne få pengene og fikse selv gjaldt ikke for mopeder, bare bil. Moppa ble kondemnert uansett, så det var jo etterhvert care for min del, men det kan være samme hos deg, eller så er det det, om du har gjensidige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...