MyLittlePony Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hei. Jeg har 2 pcer og en harddisk. Den ene står i Oslo og den andre står i Tønsberg. Så når jeg reiser mellom stedene, så tar jeg ofte med harddisken min. Men jeg må aktivere hver eneste gang. Det funker og aktivere den i Tønsberg, der har jeg gjort det før. Men jeg kunne visst bare aktivere på en pc. Så dette funker ikke i Oslo. Så nå har jeg aktivert windows på samme harddisk 10-15 ganger og må fortsatt gjøre det. Også er jeg i Oslo i lengere tid, så kan jeg ikke bruke pcen etter 3 dager. Er det noe måte jeg kan slippe dette? hvis ikke, hva med utsette da? Lenke til kommentar
tasle Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Jeg er i en lignende situasjon, og kopier alt av data til en ekstern HD på 500 GB. Det går rimelig kjapt, og den er grei å ta med seg. Bruker Acronis True Image som backupprogram, som komprimerer like bra som Winzip. Lenke til kommentar
MyLittlePony Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Men nå har ikke jeg en harddisk i den ene pcen. Stress å kjøpe en ny. Så noen som vet hva jeg kan gjøre ? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Men nå har ikke jeg en harddisk i den ene pcen. Stress å kjøpe en ny. Så noen som vet hva jeg kan gjøre ? 8497779[/snapback] Utifra det du forteller her,så er det vel mindre stress å kjøpe ny harddisk til maskinen,enn å drive å aktivere hver gang ? Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 kjøre en virtuell maskin på ekstern harddisk, og installere evt. vmware player på begge maskinene? Lenke til kommentar
MyLittlePony Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Det er jo det jeg sier. Jeg vil ikke kjøpe en ny harddisk og aktivering er stress. Så er det ingen andre måter? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Sånn som vi ikke har lovt til å diskutere her på forumet er absoulutt en verdig måte.. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Sånn som vi ikke har lovt til å diskutere her på forumet er absoulutt en verdig måte.. 8509983[/snapback] Så sant, så sant Endret 1. mai 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Du har vel bare to muligheter, siden Vmware etc krever Windows for å kjøre: 1. Ny disk + ny windows lisens 2. Leke pirat, og ødelegge en lovlig lisens på begge pc'ene... Du har jo ikke rett til å bruke XP på begge maskinene, så hadde nok investert i en liten 80 GB eller noe, og kjøpt en ekstra XP lisens. Så kan du eventuelt flytte med deg datadisken så du alltid har alt av filer osv (musikk, filmer etc) med deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå