Gå til innhold

Erfaringer med Lowepro Compurover AW?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt denne sekken en stund nå, og for meg fungerer den greit til det bruket jeg har tenkt. Dvs stort sett til og fra jobb. Litt usikker på hvordan de har tenkt at du skal få plass til en 80-200 2,8 oppi der, men med litt godvilje så går sikkert det.

Prøvde en gang å få plass til en kollegas D200 med batterigrep med nikkor 18-200 påmontert uten at det var noe problem, så går nok likebra med en D80. Det dumme med denne sekken er at rommet for kamera/objektiver er litt klønete å komme til. Er ganske mye styr å ta frem kamera når det er på plass i sekken på ryggen. Brukte denne sekken på sist ferie og da hadde jeg kamera stort sett ute. Vurderer en slingshot eller lignende til min neste ferie.

En annen ting som har irritert meg litt er at "gulvet" mellom kamera og tilbehørsrommet kun er festet med borrelås. Har hendt et par ganger at det har løsnet litt og at det har kommet ting ned til kamera. Sikkert noen som synes det er fint og fleksibelt at man kan ta det ut, men for meg så passer det ikke.

Ellers synes jeg sekken er veldig behagelig å ha på ryggen og har ikke stort å utsette på den, men vurderer som sagt å anskaffe meg en bag som er kun til foto.

Lenke til kommentar
Har brukt denne sekken en stund nå, og for meg fungerer den greit til det bruket jeg har tenkt. Dvs stort sett til og fra jobb. Litt usikker på hvordan de har tenkt at du skal få plass til en 80-200 2,8 oppi der, men med litt godvilje så går sikkert det.

Prøvde en gang å få plass til en kollegas D200 med batterigrep med nikkor 18-200 påmontert uten at det var noe problem, så går nok likebra med en D80. Det dumme med denne sekken er at rommet for kamera/objektiver er litt klønete å komme til.  Er ganske mye styr å ta frem kamera når det er på plass i sekken på ryggen. Brukte denne sekken på sist ferie og da hadde jeg kamera stort sett ute. Vurderer en slingshot eller lignende til min neste ferie.

En annen ting som har irritert meg litt er at "gulvet" mellom kamera og tilbehørsrommet kun er festet med borrelås. Har hendt et par ganger at det har løsnet litt og at det har kommet ting ned til kamera. Sikkert noen som synes det er fint og fleksibelt at man kan ta det ut, men for meg så passer det ikke.

Ellers synes jeg sekken er veldig behagelig å ha på ryggen og har ikke stort å utsette på den, men vurderer som sagt å anskaffe meg en bag som er kun til foto.

8497201[/snapback]

hørtes jo veldig greit ut til mitt bruk også. eneste untaket må være borrelås skilleveggen mellom cam avdelingen og resten. Har pr idag en vanlig pc ryggsekk. har stappet den rimelig full av ipod, pc, usb disk, div ladere, div kabler til ipod, pc,cam, mobil og annet "kjekt å ha på en regnversdag". Får såvidt trykket oppi nesevesken med D80, men må da ta av vertikal grepet for å få plass i nesevesken. langt mere upraktisk enn det høres ut å ta den ut og inn av compurover. hvertfall når man legger til montering av vertikalgrep hver gang.

Lenke til kommentar

Det er en veldig grei sekk om du vil ha med deg mye stæsj. Til jobb på fredag hadde jeg feks med laptop, med tilhørende strømforsyning, ekstern mus, liten notatblokk(ikke plass til A4 format annet enn sammen med pc), to usb disker, litt ekstra ledninger, D70 med påmontert 18-200, SB-800 blitz og andre småting. Fortsatt var det plass til mye.

Og skulle det faktisk være en regnværsdag så har den regntrekk i bunnen også.

Ulempen vil være om sekken blir stjålet med fullt innhold....

Lenke til kommentar
Ulempen vil være om sekken blir stjålet med fullt innhold....

8498137[/snapback]

:!: nei det er klart når sekken med alt stæsjet i har en verdi tilsvarende en grei bruktbil så setter hvertfall ikke jeg den fra meg ubevoktet. men virker som en perfekt stæsjsekk til mitt bruk. bare å få bestilt kjapt. tusen takk for kjempefin tilbakemeld på spørsmålene mine :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...