Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du burde legge denne under PDAer og andre dingser - men - jeg jobber med PDAer og Smartphones basert på Microsoft Windows Mobile telefoner.

Hovedårsaken til at man kjøper en Windows Mobile PDA eller Smartphone er ikke lyd-kvalitet og akkurat nå - ikke bildekvalitet, dessverre. Prismessig er vel N95 dyrere - ytelse..tenker du på rask responstid ved manøvrering i menyer og slikt ?

Er du vant til vanlige mobil-telefoner så er nok N95 bra på det. S710 har Windows Mobile Standard (Smartphone) og den skal være raskere enn forgjengeren Windows Mobile 5. I prinsippet blir det merkelig å sammenligne en vanlig mobil-telefon med en som er basert på Microsoft Windows Mobile. Hadde jeg hatt 10 000 kr hadde jeg selv vært i tvil om hvilken jeg skulle velge..

Så - jeg ville tatt utgangspunkt i pris (4000-4800 kr for S710 vs cirka 5500+ for N95) - funnet ut hva jeg hadde råd til. Deretter vurdert om de kjører Exchange Server der du jobber/studerer - da er det enkelt å koble S710 mot serveren. N95 aner jeg ikke om vil fungere - om synk-standard klient er implementert. Programmer til PDAer basert på Windows Mobile 5/6 er det flust av - litt færre til en Smartphone, som S710 er. Det kommer etterhvert flere spennende telefoner i Microsoft markedet - blandt annet ser jeg frem til i-mate Ultimate kommer i "sommer" (alle tidsestimat med en klype salt) - i og med jeg jobber med de.

Mitt valg: N95 er toppen innen "vanlig" mobil-telefon nå, S710 er "grei nok", men vil komme MS WM telefoner mye bedre teknisk spek om ikke såå lenge.

Hvis du er intr. i mer info om valg av PDA/Smartphones kan du se dokumentet jeg har skrevet: http://www.i-mate.no/download.php?list.81

skal straks kjøpe ny mob, men er litt usikker på hvem av de to jeg skal ha...  Hvem har best lyd i ørepropper og hvem viser klarest bilde på skjermen(viktig for meg) ??

hvem er best i forhold til pris/ytelse?

8496580[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...