Jens viking Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 skal straks kjøpe ny mob, men er litt usikker på hvem av de to jeg skal ha... Hvem har best lyd i ørepropper og hvem viser klarest bilde på skjermen(viktig for meg) ?? hvem er best i forhold til pris/ytelse? Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Du burde legge denne under PDAer og andre dingser - men - jeg jobber med PDAer og Smartphones basert på Microsoft Windows Mobile telefoner. Hovedårsaken til at man kjøper en Windows Mobile PDA eller Smartphone er ikke lyd-kvalitet og akkurat nå - ikke bildekvalitet, dessverre. Prismessig er vel N95 dyrere - ytelse..tenker du på rask responstid ved manøvrering i menyer og slikt ? Er du vant til vanlige mobil-telefoner så er nok N95 bra på det. S710 har Windows Mobile Standard (Smartphone) og den skal være raskere enn forgjengeren Windows Mobile 5. I prinsippet blir det merkelig å sammenligne en vanlig mobil-telefon med en som er basert på Microsoft Windows Mobile. Hadde jeg hatt 10 000 kr hadde jeg selv vært i tvil om hvilken jeg skulle velge.. Så - jeg ville tatt utgangspunkt i pris (4000-4800 kr for S710 vs cirka 5500+ for N95) - funnet ut hva jeg hadde råd til. Deretter vurdert om de kjører Exchange Server der du jobber/studerer - da er det enkelt å koble S710 mot serveren. N95 aner jeg ikke om vil fungere - om synk-standard klient er implementert. Programmer til PDAer basert på Windows Mobile 5/6 er det flust av - litt færre til en Smartphone, som S710 er. Det kommer etterhvert flere spennende telefoner i Microsoft markedet - blandt annet ser jeg frem til i-mate Ultimate kommer i "sommer" (alle tidsestimat med en klype salt) - i og med jeg jobber med de. Mitt valg: N95 er toppen innen "vanlig" mobil-telefon nå, S710 er "grei nok", men vil komme MS WM telefoner mye bedre teknisk spek om ikke såå lenge. Hvis du er intr. i mer info om valg av PDA/Smartphones kan du se dokumentet jeg har skrevet: http://www.i-mate.no/download.php?list.81 skal straks kjøpe ny mob, men er litt usikker på hvem av de to jeg skal ha... Hvem har best lyd i ørepropper og hvem viser klarest bilde på skjermen(viktig for meg) ?? hvem er best i forhold til pris/ytelse? 8496580[/snapback] Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 okey da så tror jeg går for s710/venter til s730 Lenke til kommentar
THacker Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Si i fra folkens om det er noe nytt om S730... den har jo farian meg gps å.... woho.. venter på den for å si det sånn... i løpet av juli har jeg fått nyss om et eller annet sted.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå