Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lettsykkel, va er normal toppfart?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ligger nok på mer enn 80. Tipper orginal farten til de fleste 125cc ligger på mellom 120-150, alt etter om de er chopper med store vindskjermer eller type R. :)

8496501[/snapback]

120-150 var vel å ta litt i , slenger meg på 110-120 vertfall.

8496520[/snapback]

For en orginal så ligger den vel som regel i dette området ja. Noen går vel også nærmere 130 også i medvind..

Uplombert så gir de nok litt mer. Uansett så trenger man vel ikke en sykkel som går fortere? Da er det bedre å dreve om slik at den får bedre aks..

Lenke til kommentar
Orginal ? Altså uten plomber ? Tror det runder rundt 100-110 da ja..

Ellers så skulle jo rs dra rundt 150 uplombert iallefall

8501010[/snapback]

Aprilia RS og Cagiva mito skal vist klare 125 på en god dag :p

8501096[/snapback]

En kamerat av meg kjører DT, og han klarer 115 med to på.. Men uansett, eneste grunnen jeg ser til at den skal gå noe mer enn 100, er at den dermed kan dreves ned, slik at man får bedre aks. Ikke spesielt trygt å sende en 16 åring av gårde på en sykkel som går noe mer enn 100, når han/hun ikke har noen erfaring, og ofte blir frista til å dra på litt ekstra, og ikke tenker på hvilke konsekvenser det kan bli..

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Orginal ? Altså uten plomber ? Tror det runder rundt 100-110 da ja..

Ellers så skulle jo rs dra rundt 150 uplombert iallefall

8501010[/snapback]

Aprilia RS og Cagiva mito skal vist klare 125 på en god dag :p

8501096[/snapback]

En kamerat av meg kjører DT, og han klarer 115 med to på.. Men uansett, eneste grunnen jeg ser til at den skal gå noe mer enn 100, er at den dermed kan dreves ned, slik at man får bedre aks. Ikke spesielt trygt å sende en 16 åring av gårde på en sykkel som går noe mer enn 100, når han/hun ikke har noen erfaring, og ofte blir frista til å dra på litt ekstra, og ikke tenker på hvilke konsekvenser det kan bli..

8501125[/snapback]

Du bør slutte å gå på veivesen møter og kanskje begynne å tenke som en 16åring ? Ikke at det er smart eller noe i den duren, men du går glipp av noen morsomme opplevelser..

Prøvd å kjøre selv over 100-130 ?

Lenke til kommentar
Du bør slutte å gå på veivesen møter og kanskje begynne å tenke som en 16åring ? Ikke at det er smart eller noe i den duren, men du går glipp av noen morsomme opplevelser..

Prøvd å kjøre selv over 100-130 ?

8506729[/snapback]

Hvis du får så kick av å kjøre fort så kan du jo heller begynne med ekstremsport? Da slipper du å være en fare både for deg selv og andre i trafikken. :)

Selv må jeg si at jeg fikk et mye større kick når jeg ble kasta bortover vannet i 120 etter å ha detta av ei tube enn når jeg kjørte i 130 med sykkel.. :roll:

Lenke til kommentar
RS'n min gjør 140 på flaten med plomber.

8506974[/snapback]

Ha.... Ha.... Ha....

8507786[/snapback]

Jeg ler av DEG (som sier ha...ha...ha)

Faktisk så gjør de nye RS (merk: 06-07modellene) 130-140km/t. Pga er mer aerodynamisk design enn tidligere.

Når er stor klumpete Daelim Roadwin klarer 120, sier det seg selv at en vassekte racer klarer mer.

Veit forresten om en som kom opp i 144km/t med sin RS06.

Edit: Jeg snakker naturligvis om sykkelen helt original med 15hk.

Endret av Mr.NorBits
Lenke til kommentar
RS'n min gjør 140 på flaten med plomber.

8506974[/snapback]

Ha.... Ha.... Ha....

8507786[/snapback]

Jeg ler av DEG (som sier ha...ha...ha)

Faktisk så gjør de nye RS (merk: 06-07modellene) 130-140km/t. Pga er mer aerodynamisk design enn tidligere.

Når er stor klumpete Daelim Roadwin klarer 120, sier det seg selv at en vassekte racer klarer mer.

Veit forresten om en som kom opp i 144km/t med sin RS06.

Edit: Jeg snakker naturligvis om sykkelen helt original med 15hk.

8510930[/snapback]

Du klarer ikke 140 med en orginal RS 125 . men vist du tar det tallet trekker fra skrytefaktor + speedometer feil får du ca 120-125 som er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...