Beyma Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Har en 700 watts boss ripper 496 amp,, Skal kobles på en golf 88 modell som har fått et ganske nytt batteri som kostet 1000 kroner.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Dersom batteriet kan levere en peak på ca. 400A, og du har greie kabler, så skal det ikke være nødvendig. En kondensator vil i praksis bare utsette problemet om batteriet ikke klarer å levere strømmen. Kan være greit å bare teste om det funker først, og evt. skaffe senere om nødvendig. Gode kabler til batteriet er både billigere og bedre. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Dersom batteriet kan levere en peak på ca. 400A, og du har greie kabler, så skal det ikke være nødvendig. En kondensator vil i praksis bare utsette problemet om batteriet ikke klarer å levere strømmen. Kan være greit å bare teste om det funker først, og evt. skaffe senere om nødvendig. Gode kabler til batteriet er både billigere og bedre. 8496445[/snapback] Ok.. Kan du si hva jeg trenger av kabler for å få en sub og forsterker til å funke.. Skal til svinesund imorra og kjøpe.. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 den boss forsterkern trekker IKKE nesten 500A. Det garanterer jeg deg! Du trenger strømkabel, sikring med holder, kabelsko, finne et jordingspunkt i bagasjen og skrape bort lakk, samt en del tålmodighet. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 ok.. gidder ikke å kjøpe kabelpakker.. kjøper ordentlige løse kabler.. Kan noen komme med en bra rca kabel som har en remote kabel..? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Om du tør kan du også bytte strømkabel fra dynamo til batteri, og fra batteri til gods/motor/chassis. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Om du tør kan du også bytte strømkabel fra dynamo til batteri, og fra batteri til gods/motor/chassis. 8497819[/snapback] Blir vel litt avansert for meg ... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Litt avhengig av bil så er det ikke vanskeligere enn å strekke kabel fra batteri til bagasjerom. På min var det bare å legge opp kabelen og montere på ringkabelsko i hver ende. Tjente et par volt på det. Bare ladespenninga ved tomgang gikk opp fra 13,5V til 14,4V Jordingskabelen fra batteriet var nesten korrodert helt bort. Jordingskabelen er akkurat like viktig som strømkabelen (+). Kanskje viktigere når jeg tenker meg om. Endret 29. april 2007 av sedsberg Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Litt avhengig av bil så er det ikke vanskeligere enn å strekke kabel fra batteri til bagasjerom. På min var det bare å legge opp kabelen og montere på ringkabelsko i hver ende. Tjente et par volt på det. Bare ladespenninga ved tomgang gikk opp fra 13,5V til 14,4V Jordingskabelen fra batteriet var nesten korrodert helt bort. Jordingskabelen er akkurat like viktig som strømkabelen (+). Kanskje viktigere når jeg tenker meg om. 8497844[/snapback] Ok.. Pappa skulle skifte alle kablene fra batteriet fordi noen hadde røket mens han vaska og holdt på med motoren.. Så alle kablene skal være nye.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Poenget er ikke bare å bytte de ut med nye, men å bytte de ut med tykkere. Noen biler har ekstremt tynne kabler som gir godt med spenningsfall ved store strømuttak. Om minusledningen er god er lett å sjekke. Bare følg kabelen fra minus på batteriet og se om den er god og tykk, og har god forbindelse. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 På min var det bare å legge opp kabelen og montere på ringkabelsko i hver ende. Tjente et par volt på det. Bare ladespenninga ved tomgang gikk opp fra 13,5V til 14,4V 8497844[/snapback] SIKKRING! Er mye mulig du har det, men det er viktig å få med, slik du forklarer her, så har ikke du sikkring på pluss kabelen din Er så mange her inne som er helt hjernedøde når det kommer til bilstereo (men de skal på død og liv klare å koble det selv) så detaljer er VIKTIG og få med Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg har ikke sikring mellom dynamo-starter-batteri, og det er det heller ikke originalt. Men jeg HAR sikring mellom batteri-alt_annet. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg har ikke sikring mellom dynamo-starter-batteri, og det er det heller ikke originalt. Men jeg HAR sikring mellom batteri-alt_annet. 8508542[/snapback] Ja, var plusskabelen til forsterker jeg tenkte på Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Legger man kabel fra panseret og helt bak til bagasjerommet (f.eks.) uten sikring fortjener man (nesten) at bilen brenner opp. Dette er den aller aller viktigste sikringen i hele anlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå