Gå til innhold

Gamlingene trenger oppgradering


Anbefalte innlegg

Foreldrene mie sitter i dag med en Dell P3 733Mhz som begynner å bli i treigeste laget. Følgende hardware er fremdeles brukbare:

 

- Soundblaster Live! Platinum lydkort

- Cdbrenner og cd-rom

- Harddisk

- ISDN kort

 

Har noen forslag til en enkel, rimelig oppgradering som sørger for en løsning som er LITT mer fleksibel enn Dell-maskinen. Bør være enkel å oppgradere i tiden fremover også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta heller en reinstall.. og sleng inn noe mer ram, så er 733 fortsatt mer enn nok til det bruket der etter min mening.. finn bare dataens svakeste punkt (siden det er foreldre det er snakk om her, så vil jeg tro det er klatt-installering og rar partisjonering) og fiks det.. :) med 512 ddram så vil den maskinen leve hvertfall et år til.. syns jeg da.. kan jo hende noen syns jeg har feil.. men BLÆ! :)

Lenke til kommentar

teoretisk sett er dette mer enn nok, har en 600mhz dell pc i huset, slang inn 256ram til og vips 512, det hjalp mye. En ekstra disk og pcen funker fint til han som bruker den, kan fint kjøre spill, hakker litt, men ikke mye.

Hvis man setter opp, parisjonerer riktig etc. så kan man klare seg lenge med det du har!

 

Ellers skjønner jeg jo muligheten du har til å få deg en filserver som noen nevnte..... :lol:

Lenke til kommentar
Foreldrene mie sitter i dag med en Dell P3 733Mhz som begynner å bli i treigeste laget. Følgende hardware er fremdeles brukbare:

 

- Soundblaster Live! Platinum lydkort

- Cdbrenner og cd-rom

- Harddisk

- ISDN kort

 

Har noen forslag til en enkel, rimelig oppgradering som sørger for en løsning som er LITT mer fleksibel enn Dell-maskinen. Bør være enkel å oppgradere i tiden fremover også.

 

Det enkleste og greieste er jo bare å selge den der Dell maskina på QXL.no får ca 2500 kr så smelle du de penga pluss 1500 kr til og wops og dine foreldre har seg en AMD XP 2000+ med hele pakka :lol:

[Ja det koster ca 4000+- og bygge seg en XP 2000 :p ]

Nesten 3 ganger raskere maskin får 1500,- ikke dårlig det :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...