Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Veldig svak internett på ny PC


Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

for 2 uker siden fikk jeg ny PC, etter jeg har fått denne har internetten på PCen vært utrolig treig. Ping på CS kan ligge på 200-300, for så å plutselig gå ned til 20-60, som var vanlig før. Dette endrer seg hele tiden.

Samme gjelder www.vg.no hvis jeg bruker Tracert:

61802189vo8.jpg

 

Tracert på en server i spillet Tibia:

22342923qx3.jpg

 

Tracert til Superserver, en norsk CS: S server, der jeg før lå på -25 ping før:

10222301ut9.jpg

 

 

Jeg har oppdatert nettverkskort driveren.

Nettverkskortet er NVIDIA nForce Network Controller, med driverversjon 6.2.0.126, hvorav drivern er fra 21.06.2006.

 

Det er veldig vanskelig å spille online spill når ping/latency er på 500+ :)

Virker som det er NextGenTel som syndern, men vil gjerne høre hva dere tror ettersom support telefonen deres koster 27 kr minuttet, og er stengt idag :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mistenker at ngt har noe av skylden. Før hadde jeg veldig god ping på norske spillservere, alt fra 10-40. Etter at de oppgraderte linja mi fra 3500/600 til 4200/600 ligger pingen min på 35-80. Har vært i kontakt med de men de kommer aldri med noe fornuftig svar.

 

Har hatt trøbbel med linja en gang tidligere og da klarte han på kundeservice å påstå at det sikkert var ruteren sin feil fordi teknologisk utstyr også blir slitt. Fikk heldigvis fikset det dagen etter når jeg snakket med en seniortekniker.

Lenke til kommentar
Jeg mistenker at ngt har noe av skylden. Før hadde jeg veldig god ping på norske spillservere, alt fra 10-40. Etter at de oppgraderte linja mi fra 3500/600 til 4200/600 ligger pingen min på 35-80. Har vært i kontakt med de men de kommer aldri med noe fornuftig svar.

 

Har hatt trøbbel med linja en gang tidligere og da klarte han på kundeservice å påstå at det sikkert var ruteren sin feil fordi teknologisk utstyr også blir slitt. Fikk heldigvis fikset det dagen etter når jeg snakket med en seniortekniker.

8496341[/snapback]

 

Dette høres ut som akkurat det jeg sliter med.

Kan du huske noe om hva du gjorde?

Eller hvordan du kom i kontakt med seniorteknikeren? (om det var NextGenTel som leide han ut)

Lenke til kommentar
Det der ser unektelig ut som at det er NGT som sliter. Det er jo i deres rutere du får store forsinkelser. Gi det en dag eller to, av og til er det sånn som kommer og går i forbindelse med oppgradering av nett eller hvis en backbone-ruter går ned.

8496388[/snapback]

Det har seg slik at dette har vært tilfelle i snart 2 uker. :hmm:

 

På driftsmeldinger på NGT er det heller ingen info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...