gxi Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jepp, drivere som støtter de ukrypterte MPEG-4-kanalene såvidt jeg har fått med meg. Det blir vel ikke akkurat mange av dem. Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jepp, drivere som støtter de ukrypterte MPEG-4-kanalene såvidt jeg har fått med meg. Det blir vel ikke akkurat mange av dem. 8735373[/snapback] Ganske nöyaktig 3 kanaler. NRK1, NRK2 og så den nye barnekanalen til NRK, husker ikke navnet. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jajja, vi får se. Men la nå det fare, denne tråden er jo egentlig om digital kabel-TV. Jeg får snart fiberlinje uttafor kåken, og i den pakka inngår det digital-TV. Imidlertid har det seg slik at det ikke er noen vanlig TV-kabel man får ut fra "hjemmesentralen," men en nettverkskabel, som skal kobles i en dekoder som igjen kobles på TVen. Greit nok, men dekoderen har ikke digital utgang, bare SCART og sånt ræl. Som vanlig: HTPC to the rescue! Så vidt jeg har skjønt så kan VideoLAN VLC Player ta imot DVB-signaler via nettverksplugg, er det det jeg trenger? Hvordan bør jeg gjøre dette? Anyone? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Sansynligvis er IP-tilkoblingen til TV-sentralen kryptert hvor bare den ene dekoderen har kortet som kan dekryptere det. Eneste mulighet er nok å bruke en overgang fra SCART-kontakten (analog tilkobling) til PCen. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Agh, faen heller... men om jeg demonterer dekodern og tar ut den dingsen som gjør at den kan brukes og setter den inn i PCen da? EDIT: åkæi, ser ut som man kan få inn signalene, men bare noen kanaler er ukryptert. Hva gjør jeg med de krypterte? Piratdekrypterer (?) dem? Endret 30. mai 2007 av G.G. Lenke til kommentar
ulin Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Noen som vet noe mer om dette her? Regner med at det kommer til å finnes løsninger, både offisielle og uoffisielle etterhvert....men dette ødelegger jo litt av poenget med en stuepc.... Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Gravedig 2k! Er det det digitale bakkenettet du prater om? I så tilfelle er jeg redd det bare er å glemme ATM. Nærmeste du kommer er å ha en dekoder, sende signal til TVen med HDMI og til PC-en i SD over komponent og ta opp med en Sweedspot PDI Deluxe, + bruke IR etc for å styre dekoderen. Det er min medtode i alle fall (ikke testa enda). -G.G. Lenke til kommentar
ulin Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Har ikke allverdens greie på teknologien, men det blir noe ala capturing? Trenger ikke for min egen del å ta opp i HD men å ikke kunne bruke PC-en til opptak blir litt latterlig Endret 12. oktober 2007 av ulin Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det blir opptak ja. Men du får ikke EPG (Elektronisk Program Guide - ja, det er orddelt og nei, jeg liker det ikke) og sånne ting på PC-en, bare opptak. Tror jeg. Eller kanskje man får EPG også? Men da må man jo ha TV-kort bare for det, og det er teit. Det er jo EPG på dekoderen uansett. Og APG (Analog ProgramGuide) i avisa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå