Gå til innhold

tvkort til digital kabel tv

Grokster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, drivere som støtter de ukrypterte MPEG-4-kanalene såvidt jeg har fått med meg. Det blir vel ikke akkurat mange av dem.

8735373[/snapback]

Ganske nöyaktig 3 kanaler. NRK1, NRK2 og så den nye barnekanalen til NRK, husker ikke navnet.

Lenke til kommentar

Jajja, vi får se. Men la nå det fare, denne tråden er jo egentlig om digital kabel-TV. Jeg får snart fiberlinje uttafor kåken, og i den pakka inngår det digital-TV. Imidlertid har det seg slik at det ikke er noen vanlig TV-kabel man får ut fra "hjemmesentralen," men en nettverkskabel, som skal kobles i en dekoder som igjen kobles på TVen. Greit nok, men dekoderen har ikke digital utgang, bare SCART og sånt ræl. Som vanlig: HTPC to the rescue! Så vidt jeg har skjønt så kan VideoLAN VLC Player ta imot DVB-signaler via nettverksplugg, er det det jeg trenger? Hvordan bør jeg gjøre dette? Anyone?

Lenke til kommentar

Sansynligvis er IP-tilkoblingen til TV-sentralen kryptert hvor bare den ene dekoderen har kortet som kan dekryptere det. Eneste mulighet er nok å bruke en overgang fra SCART-kontakten (analog tilkobling) til PCen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...