Mitabo Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Heisann :o) Jeg har nettopp gått til innkjøp av ett Samsung LCD tv mod LE40F71B. Har lest en del om den tv'n rundt omkring.Med tanke på problemstillingen med 1:1 pixelmapping.Virker som det er veldig mange som er førnøyd med den tv'n. Men de savner denne pixelmappingen. Jeg vil jo veldig gjerne utnytte min nye tv som best utnyttes kan. Har lest litt både her og på andre nettsider at denne tv'n kan flashes, så den støtter 1:1 pixelmapping på HDMI. Det jeg lurer på er om det er noen her på Hardware som kunne tenke seg og gi meg noen tips om hvordan man flasher denne tv'n. Eller om det er noen som har gjort dette selv, og det har vært vellykket. Alle svar taes imot med stor takk :o) Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Heisann :o) Jeg har nettopp gått til innkjøp av ett Samsung LCD tv mod LE40F71B. Har lest en del om den tv'n rundt omkring.Med tanke på problemstillingen med 1:1 pixelmapping.Virker som det er veldig mange som er førnøyd med den tv'n. Men de savner denne pixelmappingen. Jeg vil jo veldig gjerne utnytte min nye tv som best utnyttes kan. Har lest litt både her og på andre nettsider at denne tv'n kan flashes, så den støtter 1:1 pixelmapping på HDMI. Det jeg lurer på er om det er noen her på Hardware som kunne tenke seg og gi meg noen tips om hvordan man flasher denne tv'n. Eller om det er noen som har gjort dette selv, og det har vært vellykket. Alle svar taes imot med stor takk :o) 8495926[/snapback] Ta kontakt med Samsung support så sender de deg det du trenger for å oppdatere TVen selv. Dvs. en CD med programvare og en servicekabel du kobler mellom PCen og TVen. Lenke til kommentar
Mitabo Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Takker for tilbakemeldingen :o) Er det virkelig så enkelt og få ordnet dette som du sier? Skal kontakte Samsung og høre hva de har og si. Får krysse fingrene og håpe det går SÅ glatt :o) Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Takker for tilbakemeldingen :o) Er det virkelig så enkelt og få ordnet dette som du sier? Det skal ikke være noe mer hokus-pokus, nei. Samsung var i utgangspunktet litt tilbakeholdne med å distribuere denne oppdateringen, men etter stor pågang fra flere kunder så bestemte de seg for å gi etter. Jeg maste faktisk såpass at plutselig en dag lå det ikke bare en, men to eksemplarer av denne oppdateringen i postkassen min. Lenke til kommentar
Mitabo Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Det høres jo kjempemessig ut :o) Jeg klarte og oppspore programvaren og programmet for flashing. Så det har jeg liggende klart. Mangler bare kabelen.... Men visst Samsung sender dette på oppfordring så er nok det det tryggeste alternativet.Da er man sikker på og få det rette oppsettet ville jeg tro. Hvor mye måtte du betale for og få dette tilsendt?I tilfelle Samsung setter seg på bakbeina...Har du noen mulighet til og hjelpe meg kanskje? Mailen ble sendt til Samsung tidligere idag, så jeg håper virkelig på ett positivt svar fra de. Visst ikke så må man bare mase mer hehe Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Du er sikker på at du ikke har den ferdig installert da? Siden tv'en er helt ny.. For å se i servicemenyen lar du tv'en stå i standby. Deretter trykker du info--meny--mute--power. Da skal du se hvilken firmware-versjon du har. Du skal ha den siste som heter 1010svc. Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hvor mye måtte du betale for og få dette tilsendt?I tilfelle Samsung setter seg på bakbeina...Har du noen mulighet til og hjelpe meg kanskje? Samsung har allerede sendt ut en haug av disse oppdateringspakkene, så jeg ser ingen grunn til at de skal være vanskelige overfor deg. Pakken skal heller ikke koste noe som helst. Lenke til kommentar
Mitabo Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Samojed : Takker for tips om sjekking av firware. Jeg var inne i menyen og tittet litt. Var ikke lett og finne helt ut hvor opplysningene om firmware versjon. Men fant 3 linjer etter hverandre som det sto..... T-FMSLMPEU-1010 T-MSLMPEUS-1000 T-MSLMPEUW-1014 Er det disse du sikter til? Disse sto på førstesiden av menyen som dukket opp, blant mange andre ting. Kilronan: Da får jeg bare krysse fingrene og håpe at Samsung er på godt humør når de leser mailen min. Det værste er vel og få tak i den kabelen, visst de ikke er på noe sælig humør. Lenke til kommentar
Mitabo Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Hei igjen. Fikk svar fra Samsung idag. De ville ikke sende meg utstyr for oppdatering. I og med at min tv er handlet gjennom nettet. Og derfor er den "paralell importert" som de kalte det på samsung. det var utrolig irriterende. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få tak i en sånn service kabel?Har kalrt og finne det andre jeg trenger. Men ville helst hatt det fra Samsung, er vel det tryggeste... Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hei igjen.Fikk svar fra Samsung idag. De ville ikke sende meg utstyr for oppdatering. I og med at min tv er handlet gjennom nettet. Og derfor er den "paralell importert" som de kalte det på samsung. det var utrolig irriterende. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få tak i en sånn service kabel?Har kalrt og finne det andre jeg trenger. Men ville helst hatt det fra Samsung, er vel det tryggeste... 8529514[/snapback] Hæ!? Er det rareste jeg har hørt. Jeg handlet også denne TVen på nettet, og det var selvfølgelig ikke noe problem. Skriv en ny e-post der du sier du har en kamerat som handlet nøyaktig samme TV på nettet og fikk oppdatering uten spørsmål. Jeg vet om en haug nett-kjøpere som har fått denne oppdateringen. Lenke til kommentar
Mitabo Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Nå er enda en mail sendt avsted til Samsung. Så får vi se hva de siert. Det aller mest merkelige var at de hadde sendt meg to mailer. Den første jeg fikk, ga meg beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg. dem andre fikk jeg beskjed om at programodateringen var bestillt itl min tv.Og at det kunne ta litt tid før den kom pga at de var tomme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå