Gå til innhold

Nytt maxi stillegående kab med god plass


Anbefalte innlegg

Jeg er nå på jakt etter et nytt kabinett som er både stort og stillegående. Pris er ikke viktig her. Samtidlig ønsker jeg vindu i siden. Det viktigeste er iallefall at det er stort og stillegående, med plass til 7 3,5" og 6 5,25" eller flere. Jo flere, jo bedre. Også er kjølingsmuligheter med vifter (ikke planlagt vannkjøling) og gode kjøleegenskaper. Er det noen som har noen forslag her?

 

Noen aktuelle jeg har sett på er.

Silverstone TJ07, mangler "lett" restart knapp.

Thermaltake Mozart TX, for lite 3,5" og 5,25" til å forsvare størrelsen

Lian Li PC-V2100BPLUSII, dør på "feil" side ut fra hvor skal stå.Usikker på kjøling over 3,5" diskene fungerer bra. En av de dyreste kabinettet (selv om ikke så viktig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lian li Cube, med sidevindu some ekstrautstyr burde gjøre jobben :D

hvis jeg husker riktig så kan den ta opp til 30 hdd og har 18 5.25

8507294[/snapback]

Takker for tipset. Har sett litt på den, men er tynne vegger på den, så dårlig på støydemping etter det jeg har lest.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe det "Cube" , og har lest en del reviews, med varierte utfall.

 

Antec P180 får strålende reviews på Silent PC Review, men jeg tror ikke den har nok 5.25" etter dine spesifikasjoner, alternativt er P190, men det har ikke kommet ut ennå.

 

CM Stacker er et annet alternativ, den har mer en nok 5.25" plasser -har ingen erfaring med det selv.

 

Lyd kan dempes, enten med div. matter og å soft-mount kabinett viftene etc

 

Men har man "bråkete" komponenter så blir det bare vanskligere å holde maskina still.

 

Jeg har aldri forstått debatten mellom alu og stål og hele vekt debatten. Av pc komponentene så er det flere med deler som beveger seg og disse kan skape resonans i kabinettet enten det er laget av stål eller alu. Da er alternativet å softmounte div komponenter.

 

Alternativt kan man gjøre som med en subwoofer, set på spikes og legg en 20kg sandsekk på toppen =) Da burde resonansen være minimal. =)

Lenke til kommentar

Stacker vinner vel lett når det kommer til god plass, ellers lager jo lian li greie kabinetter med mye plass, kan Lian Li PCA16 ser bra ut, med mye plass, ikke er det så dyrt heller.

 

Men et stillegående/lyddempa kabinett er bare en del av det å få en stillegående maskin... man må jo også ha stillegående psu, stillegående harddisker, og et grafikk-kort som ikke har en jetturbin til kjøling.

 

Jeg planlegge filserver med 12x500GB, og blir å bruke CM Stacker med 4-in-3 moduler til alle diskene... blir neppe veldig stillegående med 12 disker, men med 3-4 disker og temperaturstyring på alle vifter så bør det bli en ganske rolig affære som workstation.

Dessverre har ikke Stacker sidevindu, men ærlig talt, skal du sjekke damer med pcen din, eller bruke den ? ;)

Lenke til kommentar

Dessverre har ikke Stacker sidevindu, men ærlig talt, skal du sjekke damer med pcen din, eller bruke den ? ;)

8562068[/snapback]

 

 

ooh, kan man sjekke damer med pc, nå? :D det må jeg prøve!

8590159[/snapback]

 

Hører rykter om at sånt pågår på TG ;)

Lenke til kommentar

Vil anbefale CoolerMaster Stacker 831. Er meeeget fornøyd med denne kassa. Vindu trenger du ikke, da en stor del av sidene er av gitter. Det samme er en del av bunnen og noe av toppen. Kjøler utrolig bra. Selv med de 2x12 viftene som står i som standard. Har satt inn en 12 cm ekstra i toppen for å dra ut varm luft der også. Du bør uansett ta en titt på den før du bestemmer deg.

Endret av tropefisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...