Gå til innhold

Alternativ til NetworManager

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en maskin med et innebygget Prism 2.5 chipset (11mbit), som fungerer kjempeflott når jeg bruker iwconfig til å kople til. Men jeg skulle veldig gjerne hatt et grafisk program alá NetworkManager til å sette opp nett, både hjemme (ukryptert) og på skolen (WEP 128-bit eller WPA, litt avhengig av hvor jeg er). Av en eller annen grunn nekter nemlig NetworkManager å gjøre noe annet enn å fortelle meg hvilke nett som er tilgjengelig, og forsøke å kople til dem - men den lykkes aldri.

Jeg bruker hostap-driveren (slik som satt opp rett-ut-av-boksen), og får av en eller annen grunn opp to trådløse nettverkskort (eth1 og wlan0). Mener å huske at det fantes en bedre driver som var "anbefalt" - kansje løsningen min egentlig er å bytte driver?

Maskina kjører FC6.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du greier å koble til med iwconfig så skal du ikke ha noe problem med NetworkManager... Prøv å gå inn i System->Administrasjon->Nettverk og skru av/disable nettverkskortene dine her. NetworkManager kan ha problemer hvis et annet program bruker disse...

Lenke til kommentar

Takk, var noe sånt jeg var ute etter, men nevermind - jeg slettet (ikke deaktiverte!) alle trådløskort-oppføringer fra neat (alias for system-config-network), og fjerna en atheros-driver som lå inne og slang rundt i systemet. Nå funker det! Gleder meg til å teste WEP og WPA i morgen :)

Lenke til kommentar

WEP funka veldig bra, måtte bare innse at nøkkelen var ASCII og ikke passprase!

Hmm... Er det slik at hostap-driveren støtter WPA? Det kunne vært litt kjekt. Er det egentlig noen klar "beste" mellom hostap og orinoco? Kjører nå orinoco...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...