Gå til innhold

Slaughter: Horror - Sony depraved promotion stunt

KongRudi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er nok en oppblåst nyhet..

8509629[/snapback]

Det får være din mening. Jeg synes ikke de nye faktaene endret saken mye. En død geit har blitt brukt til markedsføring av et spill, det er usmakelig nok i seg selv, til tross for at folk ikke stappet hendene nedi liket.

Lenke til kommentar
Dette er nok en oppblåst nyhet..

8509629[/snapback]

Det får være din mening. Jeg synes ikke de nye faktaene endret saken mye. En død geit har blitt brukt til markedsføring av et spill, det er usmakelig nok i seg selv, til tross for at folk ikke stappet hendene nedi liket.

8510258[/snapback]

Hadde den vært utstoppet hadde det vært helt greit ikke sant?

Lenke til kommentar

Å bruke dyr på denne groteske måten for å promotere et spill synes jeg er smakløst uansett. Hva blir det neste kan man spørre?

Og når Sony går ut og sier de skal undersøke saken nærmere for å finne ut hva som er skjed, så tar de jo selvkritikk.

Lenke til kommentar
Jeg må bare si tilslutt at denne disserunden tok samme vei som x antall andre Sony rant

Du glemte det med at enkelte automatisk forsvarer Sony i ett og alt, selv etter at Sony selv har medgitt at det var en tabbe.

8513317[/snapback]

Jeg glemte også og ta med de som ikke kan innrømme at det egentlig ikke var så forferdelig når redegjørelsen for hva som virkelig skjedde kommer frem.. :whistle:

Jeg tok heller ikke med de som automatisk hiver seg på hver eneste pressesensasjon i negativ retning.. :)

Lenke til kommentar
"A European spokesperson said: 'The 'warm entrails' referred to in the invitation and in the Mail on Sunday article was actually a meat soup, made to a traditional Greek recipe and served to attendees in china bowls direct from the caterers. There was never any question of journalists being able to touch the goat, or indeed eat the soup direct from the body of the goat, as one report has alleged. The goat was returned to the butcher at the end of the event.'

Sony said the article had been written by a journalist that didn't attend the event and was actually based upon a press release. The article was "done on the basis of the invitation for the event which employed a degree of hyperbole in order to encourage attendance - the journalist chose to take it as fact" explained a spokesperson.

"We recognize that the use of a dead goat was in poor taste and fell below the high standards of conduct we set ourselves," admitted the Sony spokesperson while apologising to readers of OPM who may have been offended.

The company is currently conducting an internal inquiry into the event."

Kilde

Mye hyl og skrik for lite. Det viser seg at sensasjonsjournaliste ikke en gang var til stede under launch partyet, og at han tok seg en del friheter (Les: tydde til fri fantasi) for å tilkalle seg publikum. Det var ikke noen bespisning fra geita; maten som var gresk kjøttsuppe ble servert i suppeboller. Det var aldri på tale at det ble noen form for bespisning fra eller at journalister i det hele tatt fikk ta på geita. Geita ble levert tilbake til slakteren etter partyet..

Så dett var dett.. De får ta å benytte en utstoppet geit neste gang, så går det helt greit.. ;)

EDIT: Jeg må bare si tilslutt at denne disserunden tok samme vei som x antall andre Sony rant:

1. Tråd starter med oppblåst nyhet

2. Dissedering av dimensjoner

3. Latterliggjøring/uthenging av de som ikke synes/tror at det er så ille (Les: Underforstått at man er hjerneløs fordi man tar journalistikken for det den er - Sensasjonsjournalistikk)

4. Tråden går så enten inn i konsollkrig eller OT

5. Offisiell pressemelding redegjør for den initielle nyheten hvorpå det viser seg at sannheten er langt fra det som ble beskrevet i denne nyheten.

Dette er selvsagt fullstendig konverterbart til MS uttalelser, og det hele har selvsagt en viss underholdningsverdi.. :D

8508345[/snapback]

Ser du det som kommer mot slutten av pressemeldinga fra Sony? :)

"We recognize that the use of a dead goat was in poor taste and fell below the high standards of conduct we set ourselves," admitted the Sony spokesperson while apologising to readers of OPM who may have been offended.

Sony selv innrømmer at det var feil, men likevel forsvarer du det?

Lenke til kommentar
Girls paid to be stared at are girls paid to be stared at.

8516833[/snapback]

Hmmm. Lurer på hvor mye de betalte geita for å ligge der uten hode :hmm:

8516905[/snapback]

Geita fikk nok sin lønn i geitehimmelen. Jeg er forøvrig hjertens enig med Hr. Sheffield.. :)

Lenke til kommentar
Hmmm. Lurer på hvor mye de betalte geita for å ligge der uten hode  :hmm:

De betalte vel helst slakteren, og de kjøpte den nok til normal pris. Men, selvfølgelig, hvis det hadde vært snakk om normalt kjøtt, slaktet på normal, inhuman måte og malt til ugjenkjennelig pølse/hamburgerdeig (samtidig som de uspiselige delene av dyret hadde blitt destruert/brukt som dyrefor, i stedet for å bli med på bordet), så hadde det jo vært mye bedre.

Poenget med Brandons artikkel er vel uansett ikke at dette var en spesielt smart eller etisk ting å gjøre, men at de kraftige reaksjonene er litt hyklerske med tanke på hva slags dyremishandling de fleste av oss ikke har noe problem med å akseptere (og faktisk oppfordrer til, ved å betale for kjøttet), og heller ikke har problemer med at spillutgivere serverer vanlig kjøtt i PR-eventene sine.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...