Mr.FOXHOUND Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 At noen sammenlikner å kappe hodet av en geit for å reklamere for et produkt - som ikke har noe med en geit å gjøre en gang - med at folkeslag fortsetter sine tradisjoner som de har har gjort i hundrevis av år, er faktisk det som er mest trist i mine øyne. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 1. Det er forskjell på å drepe dyr for mat, og å gjøre det for ren underholdning. 2. Jeg er motstander av all former for "rituell slakting", men å gjøre det i markedsføringssammenheng er bare sykt. 3. Folk vet utmerket godt hvor skinn og kjøtt kommer fra. Men sko, mat og klær er faktisk nyttegjenstander. Slakting for underholdningens del er det ikke. Er det bedre at folk automatisk forsvarer alt Sony gjør da? 8497909[/snapback] 1. Det er det. Nå sier historien ingenting om hva som skjedde med geita i etterkant. Kan godt være at den ble benyttet til mat eller at man benyttet seg av skinnet i etterkant, men siden det er Sony skal man uansett gå ut fra det værste. 2. Historien sier intet om geita ble rituelt slaktet. Jeg tipper at den ble slaktet på det viset som er vanlig i Hellas, hvor dette partyet fant sted. 3. Ja, vi får håpe det. Men de tåler tydeligvis ikke å bli minnet på om det. 4. Ikke noe bedre enn at andre angriper alt Sony gjør. Lenke til kommentar
Newman Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Hva geita ble brukt til etterpå er da helt uvesentlig! Å slakte dyr for markedsføringens skyld er helt forkastelig. Til og med Sony har innsett dette, og tilbakekaller bladene. Om du fortsatt mener det var greit så lenge de spiste geita etterpå, så kan jeg informere deg om at Hellas, som er Eu medlem, er underlagt en hel rekke regler om hvordan dyr skal slaktes og bearbeides før de kan selges/spises. Jeg kan garantere deg at den geita gikk rett i søpla om ikke han som eide den spiste den opp... Tror du Gilde hadde fått lov til å ta med ei ku uten hodet på "fest" for så å selge kjøttet etterpå? Endret 29. april 2007 av Newman Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Seriøst smakløst av Sony. Spiller ingen rolle om geita er blitt drept i forkant av andre grunner, man bør ikke bruke kadavre som promoteringsmateriel. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Det at Fhj i det heile trekk likheitar mellom folkeslag i utviklings land og Sony sine PR folk er sjokkerande. Folk blir jo steina der nede, berre for å visa intresse for folk med ein anna religion. Underutvikla amøbar. Enkelt og greit. Og at du samanliknar mitt bruk av lommeboka mi (som forøvrig er kunstig skinn) - med eit slik forkasteleg PR stunt er heilt idiotisk. Sony trekk tilbake heile opplaget på 80 000. Det burde sende nokre signal din veg òg no Fhj. Til og med Sony innsåg at dette var eit overtråkk. Du skal få lov til å gå Sony i forsvar, for all del. Men nokon gonger må du innsjå at det blir litt håplaust. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hehe, Ja hiv deg på du.. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Kan oppklare noen misforståelser, som har oppstått på veien fra 'artikkel' til 'denne tråden', for enkelte personer. Kan oversette det de har misforstått til norsk for dem. Ifølge artikkelen; ble ikke geita drept på festen, eller pga. festen. - Skrotten ble kjøpt av den lokale slakteren, og hadde sannsynligvis blitt kastet eller lagd mere mat av, dersom ikke promotion-agencyet som arrangerte GoW launch-partyet i Hellas hadde kjøpt liket, for å fremstille det som ett offerlam. - 'Invollene' i skrotten var egentlig fiskeslo, men artikkelen sier ingenting om fiskene ble slaktet/sløyet pga. festen, eller om det allerede var fiskeavfall. :-/ I det minste så var det ikke sushi-servering, hvor de spiser fisken LEVENDE. Hehe, sikkert en DØDskuul (ferdig arbeid til IT-avisen) fest, nå er ikke jeg en kløpper på gresk mytologi eller orgier, men drueservering fra toppløse fristerinner hadde helt sikkert veid opp fra en død geit i hjørnet, hehe. Og på ett spill-launch party hvor det stort sett bare er pressen som slipper til.. Sony sine talsmenn må virkelig jobbe for lønna. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Fiskeslog i geitekropp.. Nå ble jaggu jeg kvalm Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Sushi er rå fisk, ikke levende fisk. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Fiskeslo eller tarmer, slakteravlivet eller bitt hode av Ozzy, å bruke et kadaver på den måten for å promotere et spill synes jeg er smakløst. Hva blir det neste, rive av hodet av høns for å markere forskjellen mellom "this is living" og "this is not living"? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Tok visst feil angående Sushi, ja.. Nå begynner snart brann-kampen.. Endret 29. april 2007 av KongRudi Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Fiskeslog i geitekropp.. Nå ble jaggu jeg kvalm 8499278[/snapback] Skjønner du i det hele tatt hva det er vi sier? Tror du vi misliker stuntet fordi det var fysisk kvalmende, som folk eksempelvis opplever Saw-filmene? Det virker iallefall slik med den setninger der samt smileyen. Om det er den eneste tanken du har gjort deg opp om det hele - at det ikke er ekkelt - er det nærmest nyttesløst å prøve å snakke fornuft til deg. Lenke til kommentar
Oas3k Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Gjeeeesp... Vi lever i en verden hvor enkelte folkeslag fremdeles rituelt ofrer dyr, og andre kan ikke en gang spise dyr uten at de er slaktet på rituelt vis. Slakt av ei enkelt geit i forbindelse med et markedsføringsstunt velger man altså å kalle grusomt og barbarisk. Dyr blir faktisk slaktet for skinnet sin del, hvorpå man lager et slags hylster til å sette på menneskeben. Tenk for en skjebne for et dyr.. Bli tråkket på resten av livet! Det er virkelig grusomt det. Og så har vi det med kuskinnsteppe. Tenk de slakter kyr bare for å legge skinnet på dørken? /Ironi Folk må komme over at skinn kommer fra dyr og at mat ikke kommer direkte fra kjøledisken på supern. Nok en gang: Gjeeeeesph.. Synd at folk skal hive seg på det dissehysteriet for ingenting.. 8497313[/snapback] Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 At noen kan forsvare sony her er bare helt utenfor min forståelse! Sony må være ganske trangsynte hvis de ikke skjønte at dette var en dårlig ide. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 De skjønte det. Bare alt for sent. Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Jeg skjønner godt hvorfor folk reagerer på dette, så i bunn og grunn er det ikke rart de trekker det tilbake. Uttrykket her har jeg ikke noe imot, det er egentlig ganske kult. Eneste jeg reagerer på er at dette er mat, Jeg hater generelt den kulturen å leke med mat på denne måten (les; Kristopher Schau opplegg). Det er en så motbydelig dekadanse som vi egentlig på et generelt nivå aksepterer og synes er morsomt. Men for all del, kan godt hende de brukte kjøttet til mat av noe slag og ikke bare kastet det. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Om de stekte å brukte denne geita under denne festen ser jeg ingenting galt i det. Men skjønner godt at noen blir provosert. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Driter langt i geita, men dette er uansett helt forjævlig dårlig. De bør virkelig finne et par nye PR-folk. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Sony har vel det med å knocke hodet av "folk" i reklamene Link Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Sony har vel det med å knocke hodet av "folk" i reklamene Link 8500053[/snapback] Hehe! Denne var jo bra da! Mye bedre enn geita, selv om jeg ikke syntes den var så ille som mange vil ha det til her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg