RamGuy Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Hva er da best å bruke.. "DVi <--> HDMI", eller "DVi <--> DVi"?Hva er eventuelle fordeler og ulemper med de forskjellige løsningene? 8526863[/snapback] Det har ikke noe å si siden HDMI og DVI bruker samme signal. Eneste forskjell er at med HMDI kan du overføre lyd også. Bruk DVI - DVI du så slipper du overgang fra DVI til HDMI. 8527051[/snapback] Følger jo faktisk med 1x DVI <--> DVI, 1x VGA <--> DVI og 1x DVI <--> HDMI med skjermen.. Etter det jeg forstår.. En annen ting jeg har lurt felt på.. Er om det faktisk er noe forskjell på for eksempel disse kablene: OEM DVI Dual-Link, Monster DVI Single-Link og Monster DVI Dual-Link OEM DVI <--> HDMI og Monster DVI <--> HDMI Hva er forskjellen på Single og Dual Link DVI? Og hvorfor koster disse Monster kablene så mye iforhold til de ifra OEM? Er det noen merkbare forskjeller? Endret 3. mai 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Forskjellen på Single-Link og Dual-Link er at Single-Link støtter oppløsning opp til 1920x1200 på 60 HZ, mens Dual-Link støtter oppløsning op til 2560x1600 på 60 Hz. Du trenger altså bare Single-Link, hvis ikke skjermen støtter høyere oppløsning enn 60 Hz (noe den sannsynligvis ikke gjør). Du kan lese mer om det her. Grunnen til at Monster kablene er mye dyrere enn OEM kablene er nok at Monster er et kvalitetsmerke, mens jeg regner med at OEM er et billigmerke. Jeg har aldri hørt om OEM før. Jeg ville egentlig kjøpt kabler som var i en prisklasse midt i mellom OEM og Monsterkablene. En rar ting var at OEM Dual-Link kablene hadde bilde av Single-Link kabler, men det var vel bare feil bilde. Hjemmekinoentusiaster tror jeg pleier å si at kablene skal koste 10 % av annlegget. Men du trenger vel ikke å kjøpe noen kabler siden det følger med skjermen, så hvorfor ser du på disse kablene da? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Forskjellen på Single-Link og Dual-Link er at Single-Link støtter oppløsning opp til 1920x1200 på 60 HZ, mens Dual-Link støtter oppløsning op til 2560x1600 på 60 Hz. Du trenger altså bare Single-Link, hvis ikke skjermen støtter høyere oppløsning enn 60 Hz (noe den sannsynligvis ikke gjør). Du kan lese mer om det her. Grunnen til at Monster kablene er mye dyrere enn OEM kablene er nok at Monster er et kvalitetsmerke, mens jeg regner med at OEM er et billigmerke. Jeg har aldri hørt om OEM før. Jeg ville egentlig kjøpt kabler som var i en prisklasse midt i mellom OEM og Monsterkablene. En rar ting var at OEM Dual-Link kablene hadde bilde av Single-Link kabler, men det var vel bare feil bilde. Hjemmekinoentusiaster tror jeg pleier å si at kablene skal koste 10 % av annlegget. Men du trenger vel ikke å kjøpe noen kabler siden det følger med skjermen, så hvorfor ser du på disse kablene da? 8528528[/snapback] Var bare et generelt spørsmål Lenke til kommentar
nb Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Forskjellen på Single-Link og Dual-Link er at Single-Link støtter oppløsning opp til 1920x1200 på 60 HZ, mens Dual-Link støtter oppløsning op til 2560x1600 på 60 Hz. Du trenger altså bare Single-Link, hvis ikke skjermen støtter høyere oppløsning enn 60 Hz (noe den sannsynligvis ikke gjør). Du kan lese mer om det her. Grunnen til at Monster kablene er mye dyrere enn OEM kablene er nok at Monster er et kvalitetsmerke, mens jeg regner med at OEM er et billigmerke. Jeg har aldri hørt om OEM før. Jeg ville egentlig kjøpt kabler som var i en prisklasse midt i mellom OEM og Monsterkablene. En rar ting var at OEM Dual-Link kablene hadde bilde av Single-Link kabler, men det var vel bare feil bilde. Hjemmekinoentusiaster tror jeg pleier å si at kablene skal koste 10 % av annlegget. Men du trenger vel ikke å kjøpe noen kabler siden det følger med skjermen, så hvorfor ser du på disse kablene da? 8528528[/snapback] Var bare et generelt spørsmål 8528568[/snapback] OEM står for Original Equipment Manufacturer, dvs at det er et noname-produkt som andre produsenter putter logoen sin på og selger eller som inngår som en del av et større produkt. Ville ikke bli veldig overrasket om Monster og OEM har samme innmat, aner ikke hvor mange reelle produsenter det finnes av innmat til HDMI-kabler i verden, men jeg tror ikke det er mange. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå